fbpx

9% dintre profesorii de școală primară au renunțat la profesie în 2022 – raport UNESCO

sursă foto: Freepik

La nivel mondial, este nevoie de încă 44 de milioane de profesori pentru ca fiecare copil să primească educație, potrivit noilor cifre anunțate de UNESCO. Agenția pentru Educație și Cultură a ONU a transmis că 9% dintre profesorii de școală primară au renunțat la profesie în 2022, aproape dublu față de rata de 4,6% în 2015.

Audrey Azoulay, directorul general al UNESCO, a declarat pentru The Guardian: „Profesorii joacă un rol vital în societățile noastre, dar această profesie se confruntă cu o criză majoră a vocației. În unele regiuni ale lumii lipsesc candidați. Alte regiuni se confruntă cu o rată foarte mare de abandon în primii câțiva ani de muncă. În ambele cazuri, răspunsul este același: trebuie să prețuim mai bine, să pregătim mai bine și să sprijinim mai bine profesorii.”

În Africa subsahariană, care reprezintă o treime din deficitul global de profesori, deficitul a fost redus cu doar 2 milioane. Regiunea are nevoie de 15 milioane de profesori pentru a îndeplini obiectivul de dezvoltare durabilă de a asigura învățământul primar și secundar pentru toți copiii până în 2030.

Raportul afirmă că există probleme la nivel global, inclusiv în țările bogate, profesorii fiind nevoiți să facă față unor niveluri ridicate de stres, lipsei de rechizite, managementului școlar slab și salariilor mici.

În Europa și America de Nord, pensionarea și „lipsa de interes pentru a intra în profesie” au făcut ca 4,8 milioane de profesori să fie încă necesari pentru „a asigura un învățământ primar și secundar de calitate”.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.