fbpx

Profesoara de suedeză Carmen Vioreanu, acuzată de abuzuri, concediată de Universitatea din București

Universitatea din București a decis să o concedieze disciplinar pe profesoara Carmen Vioreanu, acuzată de abuzuri de către studenții ei.

Comunicatul Universității din București:

Ca urmare a investigațiilor Comisiei de disciplină, care a analizat sesizările primite de la mai mulți studenți și mărturiile studenților din cadrul audierilor, precum și documentele depuse de doamna Carmen Gabriela Vioreanu care a fost , la rândul ei, audiată și a asistat la declarațiile studenților, rezultă că doamna conferențiar universitar a încălcat mai multe prevederi ale Legii Educației Naționale nr. 1/2011, ale Codului Muncii, precum și ale Contractului individual de muncă, ale Regulamentului intern al Universității din București și ale Cartei Universității din București.

Prin urmare, la propunerea Comisiei de analiză disciplinară și cu aprobarea Consiliului de Administrație, rectorul Universității din București, prof. univ. Marian Preda, a decis concedierea disciplinară a doamnei Carmen Gabriela Vioreanu, încadrată în funcția de conferențiar universitar la Departamentul de Limbi și Literaturi Germanice din cadrul Facultății de Limbi și Literaturi Străine. Decizia intră în vigoare începând cu data de 22.03.2021, în conformitate cu art. 312 alin (2) lit e) din Legea nr. 1/2011 a Educației Naționale.

Universitatea din București regretă întreaga situație și rămâne angajată în protejarea și promovarea unor valori și principii umaniste care așază omul, demnitatea umană și împlinirea potențialului uman în centrul activităților sale de educație, formare și cercetare.

Carmen Vioreanu, profesoară de suedeză la Universitatea din București este acuzată de studenți că i-a jignit în mod repetat și s-a comportat cu ei neadecvat, inclusiv prin abuz de putere. Acuzațiile au fost lansate de o studentă pe Facebook

Ce spune studenta:

La cursurile lui C.V. eram în permanentă jigniți, făcuți în toate felurile, “balcanici”, “bătuți în cap”, “facem țară de rușine”, “copii de grădinița care n-au ce caută la facultate”, “cum e posibil că unul că ține să între la această facultate, nu înțeleg”, “sub orice critică”, “analfabeți” “toți țăranii ar putea înțelege suedeză dar în grupa asta mai greu” și lista poate continuă.
Era începutul semestrului 1. Toată lumea era dornică să răspundă, dar din nefericire nu mulți aveau acest drept. Celor care greșeau când citeau sau nu citeau cu intonația potrivită le era interzis să mai ridice mâna pentru a răspunde deoarece “erau sub nivelul grupei”.
Se întâmpla să avem orarul foarte încărcat. Ne mutam de la o facultate la altă pentru că, na, facultatea nu are spațiu pentru toți studenții în aceeași clădire. Aveam ore și până la 8 seară. Spre finalul cursurilor se instala oboseala. O colegă “a îndrăznit” să caște la C.V la curs. Ce s-a întâmplat atunci? Un scandal de 15 minute în care a făcut “terci” pe respectiva fată pentru că e lipsă de respect să caști și să pui mâna la gură, după dansa. A fost făcută nesimțită. În alte dăți a dat studenți afară doar pentru că nu i-a convenit postura pe care o aveau în banca.
Țipa la studenți fără un motiv întemeiat. Mi se rupea sufletul când îmi vedeam colegele că plâng în pauze sau chiar plecau pentru că nu mai puteau suporta cursurile acelea. Cuvintele cu care aș putea descrie acea perioadă sunt “stres, amenințări, jigniri, țipete, ceartă, circ”.
A fost un caz, o colegă care, la sfârșitul semestrului 1 anul 1, a avut probleme grave de sănătate, fiind ulterior internată la spital și diagnosticată cu anxietate, dar urmând și o serie de tratamente în acest sens. Din cauza perioadei în care a lipsit riscă să nu intre în examene pentru că nu avea suficiente prezente la cursuri, de aceea a venit cu dovadă internărilor pentru a i se acoperi perioada în care nu a putut fi prezentă.
Doamna C. V., foarte indignată de “tupeul” fetei de a veni cu un întreg dosar cu fișe de spitalizare, foi de la medici, rețete etc, nu doar că a țipat, dar a și aruncat cu dosarul, făcând scandal și spunând că pe ea nu o interesează unde a fost studentă în perioada în care a lipsit și că ceea ce face e de prost gust și spunând că “putea să vină și cu certificat de deces că tot nu o interesa de ce a lipsit”.
După nenumărate atacuri de panică studenta respectivă a fost nevoită să meargă la șeful de departament și la prodecan cu gândul să se retragă, încercând să povestească prin ce trec studenții de la suedeză. Tot ce a primit că răspuns a fost “da știm. Au mai venit și alții. Dar n avem ce face. Așa își desfășoară doamna cursurile, prin intimidare.” Și asta a fost tot.
Una peste alta trecem în mediul online unde lucrurile ai zice că stau mai bine. Dar din păcate nu e așa. Toată lumea era mai liniștită deoarece era protejată de ecranul laptopului și parcă furia și nervii doamnei C.V. nu mai păreau așa amenințătoare de la distanță. Dar a intervenit o altă problemă. Abuzul de putere. Dacă nu îi convenea ceva la un student nu îi dădea accept în conferință sau chiar îl scotea în mijlocul cursului din această, nici măcar nu primeau mail-uri cu materiale sau link-urile de la zoom. Dacă încercau să între la cursuri, unora dintre ei nu le era permis accesul. Mulți nu au putut intra în examene pentru că nu erau primiți la cursuri și ulterior nu aveau numărul necesar de prezente pentru a susține examenul. Nici în sesiunea de restanță din lucrurile nu au fost mai roz, când, la fel că înainte, nu dădea accept studenților să între la sesiunea de restanțe chiar dacă aceștia doreau să le susțină.
Și că să răspund la întrebarea legată de cei 11 studenți, asta s-a întâmplat. Se luptau cu morile de vânt. Au renunțat și au fost foarte încântați de alegerea făcută.
Ajungem în anul 2. Începutul a fost promițător. Apele pașnice. Dar cu o lună înainte de sesiune uraganul și-a făcut apariția din nou. Țipete, jigniri, amenințări din partea lui C.V. Plânsete, tremurat, atacuri de panică din partea studenților ei. Restanțe nemotivate, de ultima jenă de la primele verificări. Acuzații pe nedrept de copiere la examen: “ bună ziua! am terminat de corectat literatura încă de sâmbătă, dar încă nu trimit notele, pentru că o persoană a colaborat la examen cu un nativ, ceea ce, evident, e grovt brott (infracțiune). de fapt, persoană din afară i a scris răspunsurile la examen colegei voastre”. Când i s-au cerut informațîi suplimentare despre aceste acuzații, doamna a spus că nu mai are ce discuta cu noi.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.