fbpx

Mâncare necomestibilă și copii ținuți în frig, la o grădiniță din Iași

foto: arhivă

Scandal la Grădinița nr. 11 din Iași după mai multe decizii luate de Consiliul de Administrație. Copiii sunt ținuți în frig după ce s-a stricat centrala unității de învățământ, iar acasă ajung flămânzi pentru că nu se ating de mâncarea proastă livrată de firma de catering, se plâng părinții.

„Nu mai au centrală care funcționează de vreo trei săptămâni, în perioada în care a fost frig, au fost copii care s-au îmbolnăvit. Dar problema este că nu ne-au spus nouă, părinților, că – oameni buni, nu mai avem centrală, dacă vreți, îi aduceți pe copii pe răspunderea voastră. Am aflat că ne-au spus copiii acasă că le este frig, săptămâna trecută, după ce a trecut ceva timp deja”, a spus unul dintre părinți pentru Ziarul de Iași.

Direcția de Sănătate Publică Iași a desfășurat un control la grădiniță, iar inspectorii au constatat că temperatura nu era potrivită pentru desfășurarea activității și a decis amendarea unității de învățământ. 

„Conducerea unității de învățământ ne-a informat că centrala termică a grădiniței este defectă. Verificarea realizată de o societate autorizată a arătat că este necesară înlocuirea centralei termice. A fost comunicat acest lucru Primăriei Iași pentru a se identifica soluția tehnică adecvată, precum și fondurile necesare. Unitatea de învățământ utilizează acum, fapt confirmat de reprezentanții ISJ Iași care au vizitat grădinița, aeroterme pentru a putea desfășura activitatea. Totodată, precizăm că părinții preșcolarilor au depus o sesizare la ISJ Iași referitoare la firma de catering care asigură hrana copiilor”, a declarat Antonina Bliorț, purtător de cuvânt al ISJ, pentru Ziarul de Iași.

În privința activității firmei de catering pe care au reclamat-o părinții pentru mâncare, directoarea spune că nu a fost găsită nicio problemă. Însă DSP Iași a descoperit că nu emisese vreun aviz pentru acea societate, astfel încât să poată desfășura activități în regim de catering.

„Începând cu 15-16 martie, am observat că cei mici, când îi întrebam, spuneau că nu au mâncat, că era «mămăliga stricată», mâncarea rea. Acum e clar că nu îi crezi de fiecare dată, dar eu am doi copii, amândoi acolo, și alți părinți s-au plâns de același lucru. Așa că am întrebat pe grupul comun de WhatsApp, iar directoarea ne-a răspuns că, de fapt, firma de catering a fost schimbată pe 7 martie fără să fim anunțați. I-am spus: «de ce nu ne întrebați și pe noi?», dar ea ne-a răspuns că dacă nu ne convine, să ne luăm copiii și să îi mutăm la altă grădiniță”, a spus un părinte pentru sursa citată.

Considerând că mâncarea nu este în regulă, mai mulți părinți au făcut plângere la Inspectoratul Școlar Județean și la Direcția de Sănătate Publică, iar inspectorii DSP a mers la sediul unității școlare în control. În mod suspect, părinții au fost anunțați în seara aceleiași zile că s-a încheiat contractul cu firma de catering și, date fiind problemele cu căldura, era posibil ca activitatea de la grădiniță să treacă în online. Mesajul directoarei i-a enervat și mai tare pe părinți, mai ales că era sugerat faptul că părinții sunt de vină pentru că a fost întrerupt și a doua oară contractul cu firma de catering.

Citește articolul integral pe Ziarul de Iași.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.