fbpx

57,99% dintre elevi au luat note sub 5 la matematică, la simularea de Evaluare Națională din Iași

57,99% dintre elevii care au susținut simularea de Evaluare Națională la Iași, în luna decembrie, au obținut note sub 5 la matematică, arată un raport publicat de ISJ Iași.

Aceste rezultate indică dificultăți semnificative în ceea ce privește înțelegerea și aplicarea conceptelor de matematică, sugerând că mai mult de jumătate dintre elevi nu au atins nivelul minim de competență necesar, transmite ISJ Iași, în raportul realizat în urma simulării de instituție.

La limba și literatura română, 64.87% dintre elevii județului au obținut note peste 5.

ISJ Iași punctează faptul că analiza pe medii de rezidență scoate în evidență decalaje majore, constant evidențiate atât în contextul simulărilor, cât și al examenelor propriu-zise. În mediul urban, 82.55% dintre elevi au obținut note ≥5 la limba română și 62.85% la matematică, comparativ cu 45.98% la limba română și 19.69% la matematică în mediul rural. Aceste date arată că elevii din mediul rural întâmpină dificultăți mai mari, în special la matematică, unde peste 80% dintre aceștia nu au reușit să atingă pragul minim.

La nivel județean, se constată că aproape un sfert dintre elevii ieșeni au obținut la matematică note situate între 3.00 și 3.99, situație dictată de proporția semnificativă înregistrată în acest interval de către elevii din mediul rural (35.47%). Tot sub pragul notei 5, un număr substanțial de note (procentual –20.90%) se încadrează în intervalul notelor cuprinse între 4.00 și 4.99. În mediul urban, cea mai mare pondere a notelor se situează în tranșa 5.00-5.99, cu un procent de 18.67%. Decalajul dintre cele două medii de rezidență (urban – rural) este de 43.16 puncte procentuale.

Raportul realizat de ISJ Iași este disponibil, integral, aici: Raport-simulare-judeteana-EN_11-12-decembrie-2024_PUBLIC

 

1 comment

  1. ionescu spune:

    Va rog sa cititi si raportul pt a vedea scopul si rezultatul real: Simularea examenului a avut ca scop familiarizarea elevilor din sistemul de învățământ
    preuniversitar ieșean cu formatul examenului și cu standardele de performanță asociate
    acestuia, precum și cu procedurile specifice.
    – Adica le-a dat mai greu, din jumatate de materie.
    La final vedem si ce se urmarea: Rezultatele obținute reprezintă un reper pentru măsurile remediale din perioada următoare,
    concretizate în programe diferențiate pentru disciplinele unde se înregistrează performanțe
    slabe, în special matematica, precum și în monitorizarea progresului elevilor și implementarea
    unor strategii de predare inovative, adaptate nevoilor lor specifice.
    – Adica ore suplimentare bugetate.

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.