fbpx

Deca: Să luăm presiunea financiară de pe familie și să ducem pregătirile suplimentare în școală

Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat, în emisiunea ”Piața Victoriei” de la Europa FM, că intenția din noile legi ale educației este să ia presiunea financiară a pregătirilor suplimentare de pe familiile care, acum, finanțează meditațiile.

”Extinderea programelor „Masă sănătoasă” – actuala masă caldă și „Școală după Școală” ne va permite să luăm presiunea de pe familie – care în acest moment finanțează privat aceste pregătiri suplimentare – și să ducem aceste pregătiri în școală: fie că este vorba de pregătiri remediale, fie că este vorba despre învățământ de performanță. Sunt copii care au nevoie de suplimentarea pregătirii pentru că sunt capabili de performanțe înalte”, a explicat Ligia Deca.

Deca a adăugat că Legile educației vor intra pe agenda ședinței de Guvern de miercuri.

„Da, din motive medicale nu am putut fi prezentă săptămâna trecută la ședința de Guvern. Ele vor fi introduse pe agenda ședinței de Guvern pe această săptămână și dacă – și am încredere că ele vor fi adoptate de Guvern – vor fi adoptate de Guvern ele vor merge în dezbatere Parlamentară. Aceasta este următoarea etapă”, a spus ministrul Educației.

”Au stat legile în dezbatere publică chiar mai mult timp decât prevede legea, după care aceste proiecte de act normativ împreună cu toate observațiile – 10.000 de puncte de vedere sosite la Ministerul Educației – au fost analizate de la începutul mandatului meu care a fost preluat în octombrie anul trecut.

La începutul acestui an, legile au fost făcute publice după integrarea acestor puncte de vedere venite la Ministerul Educației și am mai avut suplimentar întâlniri cu cei vizați direct: asociațiile de elevi, de studenți, de părinți, sindicate, autorități publice locale”, a mai spus Ligia Deca, la Europa FM.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.