fbpx

Cum să faci bine de Crăciun: implicarea instituțiilor de învățământ în comunitatea locală

Photo 104108761 | Christmas Giving © Kritchanut | Dreamstime.com

Perioada sărbătorilor este cunoscută drept un timp al facerii de bine în care oamenii se susțin și se ajută reciproc. Și, cu toate că instituțiile de învățământ contribuie semnificativ la educarea viitoarelor generații de adulți, la coeziunea membrilor comunității, la formarea de valori și principii sănătoase, la înrădăcinarea comportamentelor corecte, Crăciunul rămâne o perioadă în care e nevoie de implicare socială activă. De aceea, campaniile de CSR sunt o bună practică.

 

Spre exemplu, Grădinița, Școala și Liceul IOANID se află la cel de-al 8-lea an de binefaceri în cadrul ONG-urilor, ani în care comunitatea a îndeplinit peste 1910 dorințe de Crăciun, aducând zâmbetul pe buzele a tot atâția copii.

Piața binelui este una destul de dificil de organizat și verificat, așa că, în cazul în care doriți să faceți bine în comunitatea voastră, iată de ce ar trebui să țineți cont în conturarea campaniei voastre:

  1. Căutarea unor fundații, asociații sau ONG-uri – folosiți întotdeauna surse de încredere sau mergeți pe recomandări, pentru a fi siguri că ajutorul vostru ajunge acolo unde trebuie și că nu rămâne menționat doar pe hârtie. Ulterior, luați contactul cu acestea, pentru a stabili împreună detaliile campaniei – un calendar al activităților, număr de cadouri pe care le puteți prelua, perioada de livrare, astfel încât să nu întârziați sosirea Moșului. Pentru a face bine e nevoie de multe mâini laolaltă, de aceea Grădinița, Școala și Liceul IOANID  – elevi, părinți și profesori sunt alături, în fiecare an, de Asociația Casa Bună, Fundația Inocenți,  Asociația Mia’s Children și Asociația Magic. 
  2. Colectarea de scrisori din partea organizațiilor. Pentru ca ajutoarele lui Moș Crăciun să știe ce să dăruiască, copiii îi scriu Moșului dorințele lor și așteaptă nerăbdători să primească cadourile, în timp ce instituția le centralizează. O campanie generală de strângere de fonduri nu are același succes ca o campanie personalizată, cu numele unui copil pe care să ți-l alegi și cu o poveste în spate. În cadrul campaniei cu tradiție la IOANID, „Și tu poți fi Moș Crăciun”., cei dornici să se implice pot alege povestea sau numele cu care rezonează, astfel încât să se creeze o conexiune încă de la primul contact.
  3. Centralizarea scrisorilor de către ajutoarele Moșului. Oamenii de comunicare ai instituției sunt persoanele responsabile de furnizarea informațiilor despre cadouri către publicul țintă reprezentat de făptuitorii de bine: copiii alături de părinți, dar și personalul școlii. Ei centralizează toate dorințele în documente online, editabile, unde persoanele se pot înscrie pentru rolul de Moș Crăciun.
  4.  Strângerea cadourilor și livrarea acestora. Părinții trimit coletele la locația sau locațiile instituției de învățământ, de unde acestea sunt preluate și livrate cu bucurie, an de an, de membrii Consiliului Elevilor, astfel încât bucuria dăruirii să fie dublată de expresia copiilor în momentul primirii cadourilor. Ne intoarcem, din aceste vizite, mai recunoscători și mai dornici de a face mai mult bine în cadrul comunității noastre, motiv pentru care „Și tu poți fi Moș Crăciun” a devenit, pentru IOANID, o campanie de suflet și cu tradiție.

Nu uitați, însă, că bine poți face oricând, nu doar de Crăciun, însă perioada aceasta plină de magie e un motiv în plus pentru a aduce un zâmbet pe chipurile a sute de copii.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.