fbpx

Cîmpeanu: Într-un sistem în care am supralicitat sistemul de notare de la 1 la 10 e nevoie de evaluări prietenoase

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a afirmat, la Europa FM, că sistemul de notare de la 1 la 10 trebuie completat cu un alt gen de evaluări, mai prietenoase cu elevii, dar și de rapoarte narative și descriptive.

„Într-un sistem în care am supralicitat sistemul de notare de la 1 la 10 este nevoie de evaluări prietenoase. Este nevoie de rapoarte narative, rapoarte descriptive care sunt furnizate de către aceste evaluări standardizate, prin aceste evaluări standardizate. Acesta ar fi un motiv”, a spus Cîmpeanu la emisiunea ”Piața Victoriei”, moderată de profesorul Marcel Bartic.

„Este nevoie ca toți colegii profesori să înțeleagă diferența dintre a evalua conținutul prin note, a evalua cantitatea de informație – un lucru ușor. Eu sunt, spre exemplu, profesor de peste 30 de ani. Este foarte ușor să evaluezi conținutul prin note de la 1 la 10. Este, însă, mai complicat dacă vorbim despre competențe. Atunci când competența se referă și la conținut, dar se referă și la abilități și atitudini – cele care definesc competența care este importantă pentru viitorul fiecărui copil – lucrurile nu mai sunt așa de simple, nu mai sunt așa de ușor de notat de la 1 la 10”, a mai spus ministrul Educației la Europa FM.

„Un alt motiv a fost acela că aceste evaluări să constituie un sprijin pentru profesori. Contribuie esențial la construcția planului elevului de învățare individualizată. O obligație legală pe care peste 90% din situațiile din România au făcut abstracție. Acest plan de învățare individualizată este cu atât mai important cu cât venim după o criză sanitară care a fost o catastrofă educațională în România și în orice stat al acestei lumi”, a explicat Sorin Cîmpeanu.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.