Mariana Dogaru, șefa ARACIP, afirmă că își dorește ca profesorii să schimbe întrebarea „ce le voi preda mâine elevilor mei?” în „ce vor învăța mâine elevii mei?”.
De asemenea, Dogaru a afirmat, la o conferință despre educație, că vrea ca evaluarea ARACIP să fie un prilej de a evidenția bunele practici din școală.
Mesajul transmis de șefa ARACIP:
Am avut deosebita plăcere să particip la întâlnirea cu profesorii prezenți la Conferința Națională a Asociației pentru Educație si Formare ASEF „Rethinking Education”, ediția a V-a! În mijlocul colegilor, am reafirmat că ARACIP este un partener al profesorilor, iar educația de calitate nu poate însemna altceva decât orientarea pe rezultatele învățării.
Salut preocupările cadrelor didactice de a sprijini elevii în învățare și de a obține cele mai bune rezultate cu aceștia! Totodată, îmi doresc ca evaluarea ARACIP să fie un prilej de a evidenția bunele practici din școală, modul în care elevii sunt orientați spre învățare și nu evaluarea procedurilor și a hârtiilor existente la nivelul școlii! În școala se produce învătare, iar elevilor li se formează/dezvoltă competențe. Îmi doresc ca întrebarea „ce le voi preda mâine elevilor mei?” să se transforme în „ce vor învăța mâine elevii mei?”. Așadar, a fost o seară minunată printre colegii profesori preocupați de rezultate mai bune cu elevii! Spre o școală ce le generează elevilor învățare consistentă!