Înainte de a deveni celebru și foarte bogat, Sergey Mikhaylovich Brin a fost informatician dedicat, de origine ruso-americană. Familia sa s-a mutat din Rusia în Stalele Unite, pe când el era încă un copil. Și-a obținut licența în tehnologia informației, iar lucrările sale academice au fost, printre altele, pe teme precum ”Extragerea modelelor și legăturilor din World Wide Web” sau ”Minarea datelor dinamice”.
Brin a renunțat, însă, la pregătirea lucrării de doctorat pentru a se dedica studierii motoarelor de căutare.
După câțiva ani de studiat idei de împreună cu partenerul său Larry Page, în 1998 au fondat Google Inc. Finanțarea inițială a venit de la investitori privați, membri ai familiei și prieteni. Denumirea ”Google” provine de la ”gogol”, care desemnează numărul în care 1 este urmat de 100 de zerouri.
Câțiva ani mai târziu, valoarea companiei avea să depășească pe cea a Disney, McDonalds și General Motors, combinate.
Google dispune și de motoare de căutare pentru imagini, cărți, bloguri, grupuri de știri și directoare web.
La sfârșitul anului 2007 a fost cotat drept cea mai puternică marcă globală, după criteriul valorii în milioane de dolari (86.057 milioane dolari SUA), dar și după modul de percepție de către utilizatori , următoarele locuri fiind ocupate de companiile General Electric, Microsoft, Coca-Cola, China Mobile, IBM, Apple, McDonald’s, Nokia și Marlboro.
De asemenea, conform unui sondaj realizat de compania Harris Interactive, Google a fost declarată, la sfârșitul lui 2007, ca fiind compania americană cu cea mai bună reputație, mai ales datorită modului în care își tratează angajații.
În iunie 2012 Google a lansat un site, EndangeredLanguages.com, destinat conservării limbilor pe cale de dispariție. Intitulat „proiectul limbilor în pericol”, acesta ia în considerare peste 3.000 de limbi și dialecte pentru care s-au creat înregistrări audio de înaltă fidelitate .
Citește și