Gabriela Gavriluță, profesoară de chimie la Colegiul Național ”Octav Băncilă” din Iași, afirmă că profesorii trebuie să încerce să îi scoată pe copii din zona de confort, însă să evite cu orice preț să îi aducă în zona de panică.
„Ca profesor, trebuie să fii un sprijin pentru elevi în dezvoltarea abilităților și aptitudinilor, în acumularea de cunoștințe. În timpul cursului, mi-a plăcut partea legată de constructivismul social, despre cum să-l scoți pe copil din zona de confort – în care știe să rezolve probleme, dar de nivel scăzut – și să-l aduci în zona proximei dezvoltări, prin care el acumulează achiziții și deprinderi, fără frica de a lua o decizie greșită sau de a trage o concluzie. Trebuie să evităm cu orice preț ca profesori să-i aducem pe copii în zona de panică”, subliniază profesoara, citată de Centrul de Evaluare și Analize Educaționale.
Prof. Gabriela Gavriluță a fost unul dintre participanții la cursul „Învățarea centrată pe competențe – de la proiectare la evaluare”, realizat de CEAE și destinat profesorilor de chimie.
Opinia sa legată de evaluare este împărtășită și de Loredana Neacșu, profesor metodist, care predă la Colegiul Național ”Cantemir Vodă” din București. În plus, Lorena Neacșu a rezonat cu una dintre ideile de bază ale cursului, aceea de a-i implica activ pe copii în procesul de învățare, prin metoda investigației științifice. „Principiul meu este să predau cu ajutorul copiilor, eu le dau o informație, pe care ei singuri o dezvoltă mai apoi. Niciodată nu predau materia prin dictare. La evaluare, niciodată nu le cer să-mi zică o definiție, le cer să-mi exprime în termeni proprii o anumită noțiune. Dar niciodată nu trebuie să fie ca în carte, doar să fie corectă din punct de vedere științific. Eu mai fac și inspecții și văd încă profesori care se bazează pe dictare și memorare”, subliniază profesoara.