fbpx

Prof. Constantin Lomaca: Evaluarea profesorilor, un altfel de exemplu. Fără examen de titularizare sau pentru gradație de merit

Prpf. Constantin Lomaca, șeful departamentului de științe de la Franconian International School din Germania, prezintă modul în carese realizează evaluarea profesorilor în regounea New South Wales din Australia: 

Evaluarea profesorilor
Un (altfel de) exemplu

Evaluarea profesorilor se face pe trei domenii, șapte grupe de standarde, treizeci și șapte de standarde (toate in link) și patru niveluri. Cele trei domenii sunt: Cunostințe profesionale, Practică profesională și Implicare profesională.

Grupele de standarde sunt următoarele:
La Cunostințe profesionale: “Cunoașterea conținuturilor, competențelor și cum să fie predate” și “Cunoașterea modurilor în care învață elevii”.
Pentru Practica profesională: „Planificarea eficientă a învățării-predării”, “Crearea și menținerea unei atmosfere de siguranță și de sprijin” și “ Evaluarea învățării și ajutorul acordat elevilor pentru învățare prin feedback“
Pentru Implicare profesională: „Implicarea în învățare profesională” și “Colaborarea cu colegii, părinții și comunitatea”
Fiecare grupă de standarde este compusă din câteva standarde.
De exemplu cel de „Cunoașterea conținuturilor” cuprinde printre altele: ”Întelege cum învață elevii”, “ Demonstreaza cunoașterea și înțelegerea dezvoltării fizice, sociale și intelectuale și a caracteristicilor elevilor și a modului în care acestea pot afecta învățarea.”

Cele patru niveluri sunt:
„absolvent” (echivalentul definitivatului, după trei ani de predat), “priceput”/”emerit” (periodic la fiecare cinci ani reîmprospătat pentru fiecare profesor, mai multe in link),
„realizat „(pentru cei ce doresc posturi de conducere intermediare gen șef de catedră) și
„conducere” (pentru cei ce încearcă să devină directori).

Remunerația nu crește automat dacă cineva completează un anumit nivel ci doar progresiv timp de aproximativ 15 ani sau dacă obține o funcție de responsabilitate. Salariul de intrare este undeva la nivelul celui mediu pe economie.
Nu există examen de titularizare sau pentru gradație de merit.
Angajările profesorilor sunt in foarte mare măsură la latitudinea conducerii școlilor.

https://educationstandards.nsw.edu.au/wps/portal/nesa/teacher-accreditation/meeting-requirements/the-standards/proficient-teacher

 

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.