fbpx

EXCLUSIV Mărturia mamei care a cerut un control la Colegiul German Goethe

Mama care a cerut Ministerului Educației un control la Colegiul German Goethe a transmis, către Educație Privată, punctul său de vedere asupra situației care a generat scandalul izbucnit în această școală, la începutul săptămânii.

 

Educație Privată publică integral relatarea mamei, anonimizând personajele implicate în situație. 

 

Reamintim că, pe 18 ianuarie, profesorii de la Colegiul Goethe au anunțat că sistează activitatea de predare, iar trei directori și-au depus demisia, acuzând o atitudine diacreționară a Corpului de Control. În aceeași zi, Ministerul Educației a anunțat încheierea protestului, precizând că acesta a fost generat de o sesizare în care un cadru didactic a fost acuzat că desfășoară meditații cu elevii de la clasă.

Mărturia mamei care a depus sesizarea, integral:

Vă prezint succint cronologia evenimentelor care au determinat situația existentă în prezent în Colegiul German ,,Goethe”, precum și unele referiri la echipa managerială.

  1. În luna noiembrie 2023, am înaintat către directorul Colegiului și Consiliul de Administrație două petiții, prin care am adus la cunoștința conducerii unității, pe de-o parte, nerespectarea prevederilor legale referitoare la desfășurarea orelor de limba germană la clasa a 7-a B, exercitarea fenomenului de bullying emoțional și social asupra fiilor mei de către doamnele profesoare X și Y, iar pe de altă parte, am solicitat reevaluarea testelor de la istorie și limba germană și luarea tuturor măsurilor legale.

În paralel, cu bună credință și cu speranța remedierii neregulilor,  am solicitat  doamnei director o audiență, însă nu mi s-a acordat acest drept, sub pretextul că doamna director adjunct coordonează nivelul gimnazial. M-am conformat și am avut o întâlnire cu doamna director adjunct, în cadrul căreia mi-a fost clar că problemele ridicate de mine nu prezintă interes, dumneaei fiind preocupată de vendete și aspecte care țineau de conflicte mocnite între profesorii de limba germană din școală.

În dispreț total față de lege, față de copiii noștri și față de noi, părinții lor, pentru a evita expirarea termenului legal de soluționare a petițiilor, în a 30-a zi de la înregistrare, am primit răspuns la una dintre cele 2 petiții- O OFENSĂ- de la primul până la ultimul rând! Acest răspuns insultător conține trei aspecte jignitoare distincte:

– A., copilul meu, are o atitudine ,,neconformă”, este arogant, are ,,antecedente”, este hoț;

– Eu fac intervenții și presiuni asupra profesorilor, în vederea obținerii de note de 10 în mod nemeritat;

– meditațiile pe scară generalizată pe care doamna profesoară ,,x” le face cu elevii de la clasă ,,se subscriu vieții private, care nu face subiectul unei investigații derulate sub egida unității noastre de învățământ”.

Menționez că petiția nu a fost discutată în Consiliul de Administrație, iar celelalte au fost ignorate.

Ulterior, m-am adresat Ministerului Educației, care a dispus efectuarea unui control de către Corpul de Control, în timpul căruia s-au întâmplat lucrurile deja cunoscute în spațiul public.

Mă întreb: de ce ne trimitem copiii la școală?! Grea întrebare pentru câțiva profesori, dar întrebarea capătă un grad ridicat de dificultate pentru conducerea Colegiului German Goethe. Din păcate, cele trei directoare demisionare consideră că părinții elevilor reprezintă „o uriașă sursă de avantaje” și se simt umilite atunci când o echipă profesionistă începe un control pentru verificarea unor aspecte care au distrus un copil. DAR UMILINȚA COPILULUI…!!!

Instigarea la ură asupra unui copil, inducerea unui sentiment permanent de teamă pentru un copil care se străduiește cu toate puterile sale să facă cinste școlii, amenințările de distrugere pentru părinții care iau atitudine atunci când școala ignoră orice și ascunde totul „sub preș” și nu în ultimul rând, deranjarea unor dascăli adevărați care pregătesc olimpicii prin solicitarea de informații despre un minor, fără vreo calitate, cu simplu scop de hărțuire a acestuia. 

  1. În Colegiul German ,,Goethe” nerespectarea legii este politică instituțională!

S-a perfecționat un sistem în care persoanele ( cadre didactice sau părinți) oneste, integre, competente, de bună credință sunt fie marginalizate, ridiculizate, supuse batjocurii, bullyingului, fie pleacă din școală, ,,sistemul” le exclude, pentru că se simte amenințat.

Acest lucru mi se întâmplă și mie acum, însă nu mă las intimidată de orchestrarea jenantă pe care cele trei directoare au pus- o în scenă, în joaca ,,de-a demisia”!

De fapt, ca în orice organizație, și în Colegiul German ,,Goethe”, responsabilitatea integrală revine conducerii.

 

Argumente:

   – Ședințele Consiliului de Administrație se desfășoară exclusiv online, unele ședințe sunt ad-hoc, cu convocare pe whatsapp, la ora 22.30;

– În C.A. nu sunt prezentate și discutate toate documentele care sunt de competența acestuia –

  1. Petiția mea nu a fost discutată în CA, răspunsul a fost asumat de către doamna director Rodica Ilinca sub o semnătură de un fals grosolan, care va face obiectul verificării de către organele abilitate. Semnătura doamnei director este diferită în trei documente pe care le dețin. Oare cum o fi gestionată activitatea financiar-contabilă a unității, dacă pe documente oficiale se aplică sigiliul peste semnături falsificate? Doamna director realizează gravitatea situației?;

  – Hotărârile CA nu sunt făcute publice;

  – Pe site-ul Colegiului nu sunt afișate informații de interes public obligatorii- Declarațiile de avere/interese ale directorilor, graficul de consultații cu părinții, Regulamentul Intern nu este actualizat din 2019!!! etc;

 –  La toate ședințele, cu caracter de ,,invitat al directorului” participă unul  și același părinte. Care este temeiul  legal??  De ce nu invită  doamna director  și alți părinți?

  – Doamna director R. I. are 15 ore/săptămână, dintre care 9 ore în plata cu ora – nr. maxim admis de lege- la care se adaugă orele pe care le efectuează la o școală privată din Voluntari. Am cunoștință că face meditații cu elevii din colegiu pentru Abitur și Bacalaureat. Cu un astfel de program, cum justifică cele 40 de ore pentru care este plătită din fonduri publice și cum își îndeplinește atribuțiile din fișa postului?

  – Este de notorietate că doamna director adjunct face meditații cu elevii de la clasă, iar doamna director adjunct pentru învățământ primar este administratorul unei firme care are ca obiect de activitate chiar activități educaționale în limba germană, fapt care o plasează în conflict de interese;

– Conducerea Colegiului nu creează un mediu optim pentru  desfășurarea actului educațional, nu tratează cu responsabilitate problemele școlii, ignoră, sfidează nevoile de formare ale elevilor, respinge orice inițiativă, nu ascultă opinii, nu ,,deschide” școala prin parteneriate cu alte unități  de învățământ, nu respectă transparența procesului decizional, hotărârile se iau discreționar, după bunul plac sau interese personale ale conducerii și aliaților săi,  controlează evaluarea copiilor care au părinți ,,nesupuși”, pune etichete copiilor și părinților, generează și întreține conflicte, patronează sistemul ilegal de meditații pe care părinții îl acceptă de frica represaliilor, practic școala noastră funcționează ca un SRL, un fel de parteneriat public-privat într- o formă originală.

  Se sabotează astfel patrimoniul intelectual și moral pe care această școală îl are – foarte multe cadre didactice de ținută, competente, care își respectă profesia, care iubesc copiii minunați din această școală și care își urmează vocația, într-un parteneriat onest și eficient cu părinții.

Sursă foto: Freepik

10 comments

  1. Manuela spune:

    Are dreptate parintele in ceea ce spune.
    Din pacate, asa stau lucrurile.

  2. Coman Laura spune:

    Felicitari mamei pentru curaj si perseverenta! Din pacate multi parinti evita sa faca publice problemele cu care se confrunta copiii l, preferand sa gaseasca solutii punctulale fara a rezolva in schimb problema de fond.

  3. Mariana spune:

    Asteptam cu interes raspunsul oficial al ISMB.

  4. Mihaela spune:

    Recunosc in articol situatia generala din scoli unde nu exista nici o transparenta, directorii fac legea, meditatiile sunt la cote maxime incluziv la clasele unde se si preda. Pacat ca nici elevii, nici activitatea didactica nu este pe primul plan ci sistemul de meditatii. Pacat ca si elevii buni care nu fac parte din sistemul de meditatii patesc asta.

  5. Mihaela spune:

    Aspectele menționate mai sus de părinte-cinste lui- sunt general valabile in scllile din România. Din păcate prea puțini părinți sunt conștienți, si dacă totuși sunt, nu se ocupă din lipsă de curaj sau timp sau din obedienta in care au fost obișnuiți să trăiască. Mai degrabă „duc ceva doamnei să l pună o notă de bursă odraslei” decât să se răscoale atunci când drepturile ii sunt încălcate.
    Dragii mei compatrioți părinți, încetați să vă mai comportați ca și când voi ați fi obligati in vreun fel in fața profesorilor (că dascăli adevărați sunt specie pe cale de dispariție ). Dumnealor și au ales această meserie, nu le a fost impusă, dumnealor au obligația de a și indeplini sarcinile postului. Noi îi plătim cu vârf și îndesat, NU ei pe noi. Și ar face bine să se comporte ca atare când se așează la catedră,! Repet: remunerația și o obțin din banii noștri, iar dacă nu sunt in stare să continue conform cerințelor, să pună mâna să schimbe stiloul cu mătura!!!

  6. Niki spune:

    Felicitări părinților pentru ca au luat atitudine! Cred ca scoala ar fi trebuit sa fie deschisa la dialog, mai ales acum, când mulți părinților sunt absenți din viata copiilor, prinși cu jobul sau total dezinteresați.
    Iar creea ce se intampla la Goethe, e cam peste tot, doar ca părinții închid ochii. Păcat de copiii și de acele cadre didactice care încă își mai fac meseria.

  7. Denisa spune:

    Mă întreb ce lecție de viata o dau acești dascăli elevilor dacă se minte cu nerușinare? Observați că dacă minți nu este nici o problemă, dar dacă spui adevărul s-a terminat,devi dușman și nimeni nu te mai asculta. Rușine cadrelor didactice care se complac în această situație.

  8. ionela spune:

    Buna ziua, toate zvonurile raspindite de catre conducerea Goethe sunt lipsite de adevar. Mamica este colega mea de peste 10 ani si nu lucreaza la Ministerul Educatiei. Este un om integru, de mare caracter, cu stiinta de carte, implicat in tot ceea ce face. Nu este permanent la scoala, asa cum induc invidiosii, este la serviciu, isi face traba cu foarte multa responsabilitate si ajute orice coleg care are nevoie. Nu are nevoie de favoruri, are copii olimpici, copii de nota 10, copii cuminti si seriosi care fac cinste scolii.

  9. Croetisensus spune:

    Păi rolul scolii in Romania este de a asigura pentru câteva ore supravegherea copiilor. Clar ,profesorii la școală sunt doar supraveghetori .Școală și pregătirea se face in particular . Pentru activitatea de supraveghere (care nici aceea nu este făcută bine) ei solicită și li se dă (deh ,sunt masă de votanți -bugetari) măriri de salarii și tot felul de bonusuri. De ce au interzis părinții în școală? Să nu se vadă nepăsarea profesorilor la toate câte se întâmplă în școală. Afară vopsit gardul în școală leopardul. Banii care se tot bagă în învățământ mai bine ar fii dați la cercetare.Oricum cartea se face in particular și cine vrea să învețe învață.

  10. Maria spune:

    Copilul meu a fost elev al CGG ,unde dacă nu am făcut meditatii cu CINE TREBUIA eram marginalizați și timorați chiar de către acele cadre didactice care trebuiau sa predea la clasa nu în privat pe bani grei. O mafie de care am scăpat doar plecând cu mare dezgust de acolo. Eu am fost eleva al acestui liceu ,dar pe vremea mea profesorii aveau coloana vertebrala. Păcat și rușine directoarelor și celorlalți pofesori care și au vândut sufletul și crezul profesional ,ca în Faust. Rodica Ilinca și ca diriginta a fost o catastrofa.

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.