
Numele grădiniţei este Atelier pentru că suntem foarte încrezatori în ideea că prin experiment şi prin stimularea continuă a imaginaţiei, a creativităţii şi a limbajului, copiii noştri vor creşte oameni frumoşi şi inteligenţi. Conţinuturile învăţării şi proiectarea activităţilor iau în considerare diferenţe individuale privind ritmul de dezvoltare al fiecărui copil.
Fiecare copil este unic în modul în care creşte, se dezvoltă, dobândeşte deprinderi şi competenţe. Copiii trec prin stadii similare de dezvoltare dar în ritmuri diferite.
Nu trebuie să ne aşteptăm ca toţi copiii să atingă aceleaşi standarde în acelaşi timp sau la acelaşi nivel de performanţă.
Copiii au rol activ în procesul de învăţare. Copiii nu sunt recipiente pasive pentru cunoştinţe. Ei învaţă prin joc, prin implicare activă, prin angajare, explorare şi exploatarea simţurilor – auz, văz, gust etc.
Ne propunem să expunem copiii unei cât mai bogate game de oportunităţi de învăţare, în moduri diferite şi în contexte diferite.
PRINCIPIILE GRĂDINIȚEI ATELIER
Conţinuturile învăţării şi proiectarea activităţilor iau în considerare diferenţe individuale privind ritmul de dezvoltare al fiecărui copil
Fiecare copil este unic în modul în care creşte, se dezvoltă, dobândeşte deprinderi şi competenţe. Copiii trec prin stadii similare de dezvoltare dar în ritmuri diferite. Nu trebuie să ne aşteptăm ca toţi copiii să atingă aceleaşi standarde în acelaşi timp sau la acelaşi nivel de performanţă.
Copiii au rol activ în procesul de învăţare. Copiii nu sunt recipiente pasive pentru cunoştinţe. Ei învaţă prin joc, prin implicare activă, prin angajare, explorare şi exploatarea simţurilor – auz, văz, gust etc. În concluzie copiii trebuie expuşi unei game cât mai bogate de oportunităţi de învăţare, în moduri diferite şi în contexte diferite.
Învăţarea şi dezvoltarea copiilor sunt concepte multidimensionale şi toate domeniile de dezvoltare sunt intercorelate. Se acordă atenţie tuturor domeniilor deoarece învăţarea şi dezvoltarea copiilor sunt procese complexe şi se petrec traversând simultan toate domeniile de dezvoltare.
Familia, comunitatea şi mediul au un rol important în dezvoltarea copilului. Familia reprezintă un factor semnificativ prin contribuţia lor asupra dezvoltării şi învăţării copilului de-a lungul întregii vieţi a acestuia. Copiii se dezvoltă şi învaţă în contextul interacţiunii şi relaţiilor pe care aceştia le stabilesc cu primele persoane care au grijă de ei, părinţii, apoi cu comunitatea apropiată şi mediul în care trăiesc.
Toţi copiii au capacitatea de a învăţași de a realiza progrese în dezvoltare indiferent de dispoziţia lor fizică sau emoţională, de experienţele anterioare sau moştenirea culturală.
La vârsta timpurie copiii dobândesc abilităţi îndeosebi prin utilizarea diverselor strategii de învăţare şi prin construirea de contexte variate şi medii de învăţare. Utilizarea unor modalităţi de predare şi învăţare variate şi diverse experienţe de învăţare şi dezvoltare.
BAZA MATERIALĂ DE EXCEPȚIE
Totul este nou. Clădirea în care funcţionează Grădiniţa Atelier a fost special construită în 2008 pentru a fi grădiniţă, finisajele şi decoraţiunilesunt noi şi de înaltă calitate. Copiii se vor putea bucura de sală de spectacole, spaţii de joacă, sală de mese, sălile de curs şi dormitoare cu mobilier nou-nouţ, totul fiind pe măsura lor.
Grădiniţa Atelier nr.1 pune la dispoziție:
Capacitatea Grădiniței Atelier nr.1
La Gradiniţa Atelier din Iaşi am încercat să nu neglijăm nici un detaliu. Principala noastră preocupare a constituit-o continuu factorul uman, astfel încât cadrele didactice au studii de specialitate, sunt calificate şi au experienţă în lucrul cu copiii, iar aceştia le îndrăgesc, lucru foarte important pentru dezvoltarea copiilor.
Programul educaţional de bază, atelierele de creație și opționalele sunt coordonate de cadre didactice după cum urmează:
– educatoare (absolvente de liceu pedagogic şi studii superioare de specialitate);
– profesor de limbă engleză – Alina Anton
– profesori de teatru – actorii: Ecaterina și Tudor Rotaru
– profesor de muzică – Daniela Ciubotariu
– profesor de pictură – artist plastic Emilia Avârvăroaei
– profesor de modelaj – artist plastic Leontin Păun
– profesor de șah – maestru al sportului antrenor de şah Gheorghe Pancu
– profesor de dans – instructor dans Andreea Răscuțoi
– profesor de arte marțiale – instructor qwan-ki-do Vasile Boca
SERVICII DE ÎNGRIJIRE ȘI ASISTENȚĂ MEDICALĂ
Serviciile de îngrijire sunt asigurate de personalul auxiliar – 6 îngrijitoare care asigură curăţenia în grădiniţă, servirea mesei şi permanenta îngrijire a copiilor.
Instituția beneficiază de asistenţă medicală.
Consiliere şi activitate de promovare a sănătăţii, a nutriţiei, a îngrijirii şi a igienei personale medic primar pediatru Fănica Constantin.
SERVICII DE CONSILIERE PSIHOLOGICĂ PENTRU COPII ȘI PĂRINȚI
– monitorizarea dezvoltării socio-emoţionale, a atitudinii de învăţare (3 ore pe săptămână).
– o întâlnire pe an cu psihologul instituției (inclusă în tariful programului).
– la cerere se organizează întâlniri private cu doamna psiholog.