fbpx

Radu Szekely: Primim e-mailuri de la copii, tineri, adolescenţi care ne spun că nu mai rezistă

Photo 36858585 © Antonio Guillem | Dreamstime.com

Secretarul de stat Radu Szekely a semnalat, astăzi, presiunile psihice pe care le resimt copiii, adolescenții și tinerii, atât în urma perioadei de cursuri online cât și după revenirea la școala în format fizic. e-mailuri

„Au fost multe evenimente dramatice, dar sunt multe alte semnale, primim e-mailuri de la copii, tineri, adolescenţi care ne spun că nu mai rezistă fie cei care au fost închişi în casă foarte mult timp, nu mai rezistau între cei patru pereţi, fie cei care acum s-au întors la şcoală simt că nu mai suportă colectivul şi preferă să se retragă. Cred că un aspect important pe care trebuie să îl avem în vedere este că pentru o perioadă foarte lungă de timp profesorii nu au fost pregătiţi să lucreze pe partea socio-emoţională cu copiii. (…) Pe de altă parte, recunoaştem că numărul consilierilor în şcoli este foarte mic, iar numărul psihologilor care au specializarea psihologie şcolară este şi mai mic, mult mai mic la nivelul ţării ca resursă umană. Chiar dacă am avea resursa fianciară să angajăm, să aducem câte un psiholog în fiecare şcoală, nu cred că am avea resursa umană necesară din câte înţeleg din discuţiile cu Colegiul Psihologilor din România”, a afirmat secretarul de stat, în cadrul dezbaterii privind impactul pandemiei de COVID-19 asupra sănătăţii emoţionale a copiilor, organizată de Salvaţi Copiii România.

În opinia sa, o soluţie ar fi realizarea unui program de formare susţinut de formatori specializaţi din ONG-uri, astfel încât profesorii să dobândească abilităţi de facilitarea activităţilor de învăţare socio-emoţională.

„Am discutat la nivel de minister dacă putem, cu sprijinul ONG-urilor, ca al dumneavoastră şi al celorlalte care se ocupă de sănătatea socio-emoţională şi de programe anti-bullying, cu sprijinul Colegiului Psihologilor din România, să propunem un program de formare structurat susţinut de către formatori specializaţi din aceste ONG-uri pentru a ne asigura că profesorii dobândesc abilităţi de facilitarea activităţilor de învăţare socio-emoţională”, a susţinut Radu Szekely, citat de AGERPRES.

Sursă foto: https://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-beautiful-teenager-girl-depressed-sitting-floor-outdoor-student-image36858585

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *