fbpx

Programa școlară pentru limba hindi, publicată în Monitorul Oficial

Photo 115584503 / Classroom © Edgars Sermulis | Dreamstime.com

Programa școlară pentru limba hindi- Limba modernă 2, clasele a IX-a—a XII-a (nivel liceal) a fost aprobată prin ordin de ministru și publicată în Monitorul Oficial.

Mențiuni cuprinse în nota de prezentare a ordinului:

Programa pentru disciplina Limba modernă 2, clasele a V-a – a VIII-a din aria curriculară Limbă și comunicare își propune dezvoltarea unor competențe de comunicare care sunt compatibile cu nivelul de limbă A1, iar spre finalul gimnaziului sunt integrate și formulări care vor atinge un nivel comparabil cu nivelul A2, din Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL și PIPPLET).

În cadrul procesului de dezvoltare curriculară s-a ținut seama de următoarele documente:1. Raportul Eurydice „Date cheie privind Educația lingvistică în școlile din Europa. Ediția 2017” (Secțiunea II. Care sunt limbile străine predate în școli?, p. 22), realizat de către Comisia Europeană și de către Eurostat în 2016, privind studiul altor noi limbi precum limbile hindi, arabă, turcă, urdu, și chineză. Aceste limbi străine contribuie la diversitatea lingvistică europeană și completează tabloul lingvistic.2. Statistica realizată de Kai Chan, în 2016, pentru Power Language Index.

Limba hindi devine importantă datorită migrării popoarelor vorbitoare ale acestei limbi, fiind a doua după limba chineză, în spațiul european.3. Modelul implementării limbii hindi în Australia care, printre cele 69 de limbi studiate în școlile publice (de exemplu: Darcy Road Public School) din Sydney și Victoria, a introdus și studiul limbii hindi, ca una dintre limbile viitorului. O abordare similară o regăsim și în Marea Britanie. Astfel, cele două state își propun să aibă o comunitate multilingvă și cosmopolită. Experții australieni consideră limba hindi drept limba cea mai vorbită de către copiii din această țară, după limba engleză.

În anul 2008, limba sanscrită a fost introdusă ca materie obligatorie la Saint James Independent School din Marea Britanie. Directorul școlii, Paul Moss, consideră că limba sanscrită și scrierea acesteia reprezintă metode optime pentru ca un copil să-și construiască personalitatea la momentul când creierul acestuia beneficiază de gradul maxim de plasticitate, în armonie cu regulile de bună conviețuire socială, nu doar prin dezvoltarea unor abilități de scriere, de vorbire și de gândire critică, ci și prin exersarea unor mișcări specifice, astfel încât să depășească rigiditatea degetelor și a limbii. Așadar, această limbă, care constituie însuși fundamentul limbii hindi, prin fonetica și gramatica sa, ajută la dezvoltarea dexterității cerebrale.

Sursă foto: https://www.dreamstime.com/hindi-language-culture-concept-hindi-language-culture-concept-book-wooden-background-image115584503

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *