fbpx

Medicul Sergiu Paşca, profesor la Stanford, este cercetătorul anului 2021 în domeniul schizofreniei

Medicul de origine română Sergiu Paşca, profesor asociat la Departamentul de Psihiatrie şi Ştiinţe Comportamentale de la Universitatea Stanford, a fost desemnat cercetătorul anului 2021 de Societatea internaţională de cercetare în domeniul schizofreniei (SIRS), anunță AGERPRES.

Acest premiu (Award in Basic Science) este acordat unui membru SIRS care a adus o contribuţie remarcabilă la cercetarea schizofreniei, şi anul acesta îi revine lui Sergiu Paşca, a declarat preşedinta SIRS Dame Til Wykes, citată de site-ul organizaţiei la 13 martie.

Paşca a dezvoltat unele dintre primele modele de boală prin derivarea neuronilor din celulele pielii prelevate de la pacienţii cu tulburări de neurodezvoltare genetică. Laboratorul său a aplicat aceste modele pentru a obţine informaţii noi despre fiziologia umană, evoluţia şi mecanismele bolii şi a sprijinit cercetătorii din întreaga lume în învăţarea şi implementarea acestor tehnici, explică SIRS pe site-ul său.

Pentru activitatea lui, Sergiu Paşca a primit mai multe premii anii trecuţi. El a studiat medicina în România, înainte de a se muta în Statele Unite.

Potrivit Alba 24, cercetătorul este din Aiud (județul Alba) și a mai primit pe parcursul carierei sale o mulțime de premii, printre care prestigiosul ”Early Career Life Scientist Award” din partea Forumului Internațional de Biologie Celulară.

Din 2014, Pașca conduce un laborator la Universitatea Stanford. Cercetările sale sunt considerate pași mari pe care lumea științifică îi face spre o mai bună diagnosticare și tratare a unor boli neuropsihiatrice, ca epilepsia, autismul sau schizofrenia.

Românul a fost cel care a arătat pentru prima dată că organoizii pot fi puși laolaltă și pot forma ansambluri cerebrale. Mai mult, acest ansambluri sunt capabile să activeze generarea de circuite neuronale.

Scrie un comentariu

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.