fbpx

Cîmpeanu îi acuză pe directorii de școli care aşteaptă o decizie centralizată că fug de răspundere

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a declarat, astăzi, că directorii de școli care așteaptă o decizie centralizată cu privire la trecerea online sunt vinovați de fugă de răspundere.

„Resping categoric acea fugă de răspundere manifestată, în puține situații, dar manifestată, din partea unor director de școli care, neînțelegând că atunci când ești directorul unei școli ți-ai asumat responsabilitatea gestionarii situației din acea școală, și așteaptă la nivel uniform o decizie centralizată, o decizie centralizată care nu poate fi luată tocmai din cauza condițiilor diferite între cele 17.632 de școli”, a declarat ministrul.

Reacția sa vine după ce a anunțat că orice școală din România poate solicita trecerea online, dacă acest lucru este decis de consiliul de administrație.

”Dincolo de regula care prevede suspendarea la apariția unui caz, dincolo de cealaltă regulă care prevede suspendarea atunci când 50% din clase sunt închise, există în ordinul comun articolul 3 cu alineatul 2 și articolul 6 cu alineatul 9, diferența fiind că atunci când apare o lipsă de resurse, dacă tu, ca școală, consideri că e cazul, faci o solicitare.

Am avut, astăzi, o ședință cu Prefectura București și am discutat și cu ISMB.

Toate școlile care solicită trecerea în online vor avea solicitările aprobate, cu sau fără avizul DSP. Dacă aleg să ceară în baza articolului 3, alineatul 2, nu e nevoie de avizul DSP. Am discutat cu ISMB și voi discuta și cu inspectoratele școlare și vor aviza aceste cereri”, a declarat Cîmpeanu, în cursul dimineții, pentru Educație Privată.

Ulterior, într-o conferință de presă, ministrul a explicat această decizie:

Sunt 17.000 de școli în România. Avem două reguli de bază care au fost ușor de înțeles: la apariția unei îmbolnăvire într-o clasă, se suspendă activitatea la nivelul clasei. A doua regulă – la apariția suspendării unui număr de clase egal cu cel puțin jumătate din numărul claselor din școală se suspendă activitatea fizică la nivelul întregii școli. Aceste reguli generale au fost corect înțelese. Dar avem pe de altă parte articolul 6, alineatul 9 și articolul 3, alineatul 2, care reglementează situațiile specifice mult diferite de la o școală la alta, de la un județ la altul. Situația este diferită într-o școală în care rata de infectare este peste șase la mie, peste unu la mie față de o școală în care rata de infectare în localitate este 18, 19 sau 20 la mie. Situația este diferită într-o școală în care avem un caz de îmbolnăvire sau de carantină în rândul cadrelor didactice, sau niciun caz, față de situația în care avem 10 – 15 cazuri de îmbolnăvire. Aceste lucruri pot fi cunoscute doar la nivelul școlii.

Situația este diferită într-o școală care are clase cu număr redus de elevi și în care se învață într-un singur schimb, față de o școală în care sunt trei schimburi cu efective duse la maximum din perspectiva numărului de elevi. Aceste situații sunt cunoscute doar la nivelul școlii și atunci separat de regulile generale, cunoscute, cele două, avem o posibilitatea trecerii în online a oricărei școli din România, se emite această solicitare prin conducerea școlii, care este singura capabilă să cunoască realitățile din acea școală. Situația este de solicitare către inspectoratul școlar județean, dacă școala, din lipsă de resurse, nu are suficiente cadre didactice, pentru că sunt în carantină sau sunt infectate, deci nu pot veni la școală cu prezență fizică, iar rata de infectare este atât de mare în localitatea încât o mare parte din părinți își exprimă îngrijorarea și refuză să își trimită copiii la școală. Am luat legătura cu inspectoratele și ele vor aproba aceste solicitări indiferent de numărul lor”, a spus Sorin Cîmpeanu. 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.