fbpx

BREAKING Rezultatele de la pilotarea evaluării standardizate: 50% dintre elevi sunt în zona de performanță limitată

Ministerul Educației anunță publicarea rezultatelor Programului-Pilot de Testare Standardizată, desfășurat în luna iunie a.c., în parteneriat cu Brio: 

Conform raportului realizat de compania Brio, care a implementat pro bono testarea, în parteneriat cu Ministerul Educației, 50% dintre elevi se află în zona de performanță limitată.

În zona de excelență se află aproximativ 1-2% dintre elevii care au participat la testare.

Rezultatele, pe scurt:

 

  • Suntem în fața unui volum mare din populația testată în zona de risc educațional (aproximativ 20%);
  • marea masă a elevilor testați sunt în zona de performanță limitată (aproximativ 50%);
  • suntem, chiar și în condițiile unui eșantion selectat peste media națională, în fața unui volum extrem de mic de elevi în  zona de excelență (aprox. 1-2%)

 

  • în ce privește diferențele de gen:
    • fetele sunt mai bune decât băieții la Limba Română, diferențierea se accentuează pe măsură ce elevii avansează în clase superioare;
    • patternul acesta este neclar la Matematică – când fetele, când băieții au scor mai mare;
    • băieții sunt mai buni decât fetele la Istorie.

 

  • diferențe în funcție de mediul de proveniență:
    • suntem în fața unui decalaj consistent în defavoarea mediului rural: acest decalaj este pervaziv, la toate clasele și la toate materiile;
    • la Limba Română și Matematică acest decalaj este de aproximativ 5% (în medie), în timp ce la Istorie acesta este de  cca 10%;
    • procente semnificativ mai mari din mediul rural se află în zona de risc educațional și de performanță limitată.

Reacțiile elevilor

În ce privește reacțiile elevilor la acest pilot, acestea au fost:

  • în general pozitive și puternic corelate cu performanța avută;
  • subiectele au părut mai grele la Matematică si la Istorie decât la Limba Română;
  • la Istorie  reacția a fost ceva mai rezervată, cel mai probabil din cauză că elevii nu sunt testați în mod curent în acest fel la clasă, ci prin subiecte expozitive;
  • la Matematică, reacția a fost de asemenea mai rezervată, în mod special la liceu și în mod special la cei cu doar 2 ore pe săptămâna;
  • Elevii au fost foarte favorabili față de testarea digitalizată.

Citește rapoartele integral, aici:

Brio-Raport-National

Brio-Raport-National-Anexa-1

Brio-Raport-National-Anexa-2-Diferente-urban-rural

Brio-Raport-National-Anexa-3-Diferente-masc-fem

 

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.