fbpx

UK: Autoritatea pentru Standarde în Publicitate le cere influencerilor să renunțe la filtre înșelătoare în reclame

Foto: Sasha Pallari

Utilizarea de filtre nu ar trebui aplicată reclamelor plătite de pe rețelele de socializare dacă exagerează efectul produsului, a decis Autoritatea pentru Standarde de Publicitate din Marea Britanie, relatează BBC.

ASA răspunde, astfel, la campania #filterdrop care solicita ca influencerii să declare când folosesc un filtru de înfrumusețare pentru a promova îngrijirea pielii sau a produse cosmetice.

Sasha Pallari, care a început campania, s-a declarat foarte fericită, în urma deciziei ASA.

Potrivit Autorității britanice, postările din sfera cosmetică la care sunt utilizate filtre ar putea fi „înșelătoare”.

Pallari, în vârstă de 29 de ani, a declarat că a început #filterdrop în iulie 2020, în speranța de a vedea „o piele mai reală” pe Instagram.

Utilizarea filtrelor pe rețelele de socializare este o problemă larg dezbătută, atrăgând atenția nu doar vedetelor și influencerilor de pe rețelele de socializare, ci și parlamentarilor britanici.

ASA a examinat două exemple în care au fost adăugate filtre la videoclipurile distribuite de influenceri care promovează produse de bronzare, adăugând că rezultatul acestei hotărâri va fi aplicat tuturor mărcilor, influencerilor și vedetelor din Marea Britanie.

Exemplele pe baza cărora ASA și-a formulat decizia au fost reprezentate de două ”stories” postate pe Instagram pentu marca Skinny Tan Ltd și una pentru Tanologist Tan, care au fost interzise pentru aplicarea unui filtru care „a exagerat în mod înșelător efectul pe care produsul a fost capabil să îl obțină”.

ASA a decis că reclamele din ambele cazuri ar fi urmat să inducă în eroare consumatorii.

Hotărârea înseamnă că mărcile, influențatorii și vedetele nu ar trebui să aplice filtre fotografiilor care promovează produsele de înfrumusețare, dacă filtrele vor exagera efectul pe care produsele sunt capabile să îl obțină.

Reclamele care încalcă aceste reguli vor fi eliminate și interzise să apară din nou, ceea ce ar putea afecta reputația agentului de publicitate și a influencerului, a spus ASA.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.