fbpx

Studiu CNE: 38% dintre elevii din mediul rural spun că în școala lor nu există un cabinet medical

Peste 37% dintre elevii din mediul rural se declrară nemulțumiți de metodele de predare ale profesorilor, afirmă Consiliul Național al Elevilor, în studiul intitulat ”Cum e școala la sat în viziunea elevilor? Un antiraport al școlii rurale”. Studiul ar la bază chestionare la car au răspuns 5794 de elevi din mediul rural.

Alte concluzii ale studiului:

38% dintre elevii respondenți au afirmat faptul că în școala lor nu există un cabinet școlar. Efectul direct al acestei absențe este lipsa asistenței medicale școlare pentru un număr semnificativ de elevi.  Mai mult, 31% dintre elevi declară că serviciile de asistență medicală de care au parte în școală nu sunt de calitate.

13% dintre elevi nu participă la luarea deciziilor în școala lor, iar 38% dintre ei afirmă că participarea lor nu a fost una semnificativă.

12% dintre  elevi nu au parte deloc de activități extracurriculare, iar 39% afirmă că activitățile de care au parte nu sunt calitative.

La nivel general, printre cele mai mari probleme pe care le întâmpină elevii din mediul rural se numără: lipsa oportunităților de dezvoltare (36% dintre respondenți), bullying-ul (29,8% dintre respondenți), infrastructură școlară neadecvată (21,2% dintre respondenți) și slaba pregătire a cadrelor didactice (6,9% dintre respondenți).

În ceea ce privește sălile de clasă, conform datelor colectate prin intermediul sondajului lansat de către CNE, 59% dintre
elevii respondenți clasează calitatea sălilor de clasă din mediul rural ca fiind una acceptabilă, însă nu putem trece cu vederea numărul semnificativ de respondenți (38% dintre aceștia) care afirmă că infrastructura sălilor de clasă nu este adecvată.

Când vine vorba despre bibliotecile unităților de învățământ din mediul rural, un număr îngrijorător de elevi respondenți afirmă faptul că în cadrul școlii lor biblioteca nu există (11%) sau nu este una calitativă (38%) fie din cauza infrastructurii deficitare, fie din cauza lipsei fondului de carte. În contextul care pentru mulți elevi din mediul rural biblioteca școlară
reprezintă singurul mijloc prin care pot accesa resurse educaționale, este esențial ca aceste spații să fie bine echipate și adaptate cerințelor elevilor.

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.