fbpx

Iohannis către elevi: ”Rămâneți în România!”

Sursă imagine: REZISTENȚA TV

”Dacă întrebarea e despre a rămâne sau a pleca, eu am un singur răspuns, pe care l-am dat și elevilor mei: Rămâneți! Este țara noastră, aici vrem să mișcăm ceva”. Acesta a fost răspunsul dat de președintele Klaus Iohannis unui elev din clasa a XI-a, la o întâlnire dintre șeful statului și reprezentanții organizației civice Inițiativa România, în cadrul proiectului Civic Avengers. Întrebarea tânărului avea ca subiect opțiunea de a rămâne în România sau a emigra.

Președintele a adăugat: ”se poate pleca pentru studii sau schimb de experiență, un an sau doi, dar viitorul unui tânăr român este în România. Cum va arăta? Eu cred că va arăta bine.”

Întrebat despre proiectul România Educată, Klaus Iohannis a răspuns că ”marile sisteme publice nu se pot schimba de azi pe maine, este imposibil. Schimbarea întregului sistem durează destul de mult. Practic, va dura până când avem un rezultat foarte bun, dar eu cred ca merită. ”

”Ceea ce lipsește de 30 de ani e un concept. Nu a existat un concept care să spună ce vrea România în domeniul educației. Dacă merg într-o școală oarecare, într-o clasă, seamănă izbitor cu ce era când am fost eu elev. Noi vrem să educăm tinerele generații pentru secolul XXI”, a mai spus Iohannis.

„România Educată” este proiectul național inițiat de Președintele României menit să susțină reașezarea societății pe valori, dezvoltarea unei culturi a succesului bazată pe performanță, muncă, talent, onestitate și integritate. La intrarea în cel de-al doilea secol de existenţă ca stat modern şi unitar, este important ca educația și cercetarea să dobândească o fundaţie solidă și predictibilă, pe care să continue drumul către România educată.”

Într-o primă etapă (2016-2017), demersul și-a propus să agrege cât mai multe opțiuni din societate, prin instrumente diverse: o consultare online, opt dezbateri regionale și o serie de evenimentele organizate de către alte structuri.

În cea de-a doua etapă (2017-2018), cu sprijinul a șapte grupuri de lucru tematice, au fost redactate o serie de propuneri unitare pe următoarele teme: cariera didactică; echitatea sistemului educațional; profesionalizarea managementului educațional; învățământul profesional și tehnic; autonomia, calitatea și internaționalizarea în învățământul terțiar; educația timpurie; evaluarea elevilor și studenților. Contribuția valoroasă a celor implicați în grupurile de lucru a fost integrată și armonizată ulterior într-o singură viziune și strategie.