fbpx

Prof. Violeta DASCĂLU: Copiii trebuie învățați să gândească

Proiectul “Povești din cancelarie”, inițiat de platforma Educație Privată, continuă cu un nou episod având-o ca invitată pe Violeta DASCĂLU, profesor de geografie și, până anul trecut, director al Școlii Ferdinand I din București. Vasta experiență, rezultatele didactice și manageriale remarcabile dar și personalitatea ei optimistă și curajoasă au făcut-o candidatul perfect pentru un interviu în cadrul podcastului nostru.

Click pentru a urmări podcastul

Startul discuției a fost dat de perspectiva ei asupra conceptului de performanță în învățământ. Violeta Dascălu a evidențiat faptul că una dintre prioritățile mandatului ei de director a fost aceea de a reduce abandonul școlar. Măsurile pe care le-a luat, constând în parteneriate cu organizații și instituții care puteau da o mână de ajutor în acest sens au contribuit la reducerea semnificativă a numărului de elevi care părăseau timpuriu școala. Nu a neglijat nici progresul academic al acestor copii, reușind cu succes să-și mobilizeze echipa de profesori pentru a organiza programe de educație remedială. 

Creșterea promovabilității și rezultatele la evaluările naționale au confirmat pe deplin succesul acestor măsuri. Amintirile legate de eforturile depuse în școala Ferdinand I au provocat-o pe Violeta Dascălu să descrie și profilul unui profesor performant. Vocația, o pregătire temeinică de specialitate dar și tactul pedagogic, empatia și dragostea față de copii sunt, din perspectiva ei, ingredientele esențiale ale unui profesor de succes. Mai mult decât atât, rolul unei comunități educaționale bine închegate și relațiile de colaborare strânsă între profesori și părinți au pus bazele unui model de școală așa cum ar trebui să existe pretutindeni.

Printre amintirile doamnei profesoare privind începuturile carierei de profesor se pot regăsi, cu siguranță, mulți dintre cei care lucrează la catedră. Primii ani alături de copii i-a petrecut în școli din mediul rural, făcând naveta și experimentând toate provocările prin care trec profesorii debutanți. Fără îndoială, au fost și momente dificile dar pe care le-a depășit, având determinarea de a rămâne alături de elevii ei și de a face ceea ce a simțit dintotdeauna că știe să facă. Educație. 

Toate aceste experiențe au ajutat-o să-și facă o imagine și despre neajunsurile sistemului nostru de învățământ. Ca manager al unei unități de învățământ, cunoaște foarte bine dificultățile cu care pot fi atrași și păstrați profesorii buni. Nu întâmplător, Violeta Dascălu consideră că sistemul de titularizare ar trebui regândit în așa fel încât șansele ca tinerii valoroși să poată obține mai multă stabilitate la catedră și să scape de calvarul statutului de suplinitor, purtat an de an pe la porțile inspectoratelor.


Articol susținut de 

antistress


Vă invităm să vizionați această ediție a podcastului nostru. Veți găsi în Violeta Dascălu un veritabil profesionist, pasionat și dedicat întrutotul copiilor și colegilor. Zâmbetul cald pe care-l avea când vorbea despre elevii și colegii domniei sale indică motivele pentru care a fost și rămâne unul dintre cei mai respectați și îndrăgiți profesori din învățământul bucureștean.


Urmărește povestea lui Viforel DOROBANȚU, director al Școlii Gimnaziale din CURCANI, județul CĂLĂRAȘI

Mica Sorbonă de la Curcani

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.