fbpx

Ligia Deca, despre rezultatele PISA: România nu a înregistrat pierderi semnificative în performanţele elevilor

Ligia Deca a confirmat că rezultatele Românieil la testarea PISA 2022 s-au menţinut la acelaşi nivel ca în 2018. România nu a înregistrat pierderi semnificative în performanţele elevilor, a precizat ministra Educației în cadrul evenimentului de diseminare a rezultatelor Programului pentru Evaluarea Internațională a Elevilor.

„Ştim că rezultatele României la PISA 2022 s-au menţinut la aproximativ acelaşi nivel ca în anul 2018. De exemplu, la matematică, ponderea OCDE a elevilor aflaţi la nivelul 2 sau mai sus de competenţă a scăzut cu şapte puncte procentuale, de la 76% în 2018 la 69% în 2022,în timp ce rezultatele ţării noastre au rămas stabile. Spre deosebire de multe alte state, România nu a înregistrat pierderi semnificative în performanţele elevilor. Asta după doi ani de pandemie, doi ani marcaţi de pauze în procesul educaţional clasic. Aceasta demonstrează că avem un sistem de educaţie rezilient şi că ţara noastră a reuşit, prin ansamblul măsurilor luate, să limiteze efectele pandemiei”, a explicat Ligia Deca, potrivit News.ro.

Ea a adăugat că meritul principal pentru acest lucru le revine profesorilor, elevilor şi părinţilor, care „în acea perioadă au depus toate eforturile necesare pentru ca elevii să-şi continue învăţarea”.

Diferența notabilă între cele două cicluri de testare apare în decalajul dintre elevii din mediul urban și cei din mediul rural. Aceștia din urmă au obținut scoruri inferioare celor din 2018. În schimb, elevii din mediul urban au rezultate ușor îmbunătățite față de ciclul precedent.

Rezultatele la testarea PISA 2018, publicate de Ministerul Educației în decembrie 2019:

SURSE Elevii români au obținut la testarea PISA 2022 rezultate asemănătoare cu cele din 2018. Crește decalajul urban-rural

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.