fbpx

SURSE Elevii români au obținut la testarea PISA 2022 rezultate asemănătoare cu cele din 2018. Crește decalajul urban-rural

Rezultatele elevilor români la testarea PISA 2022, care urmează să fie anunțate oficial mâine, sunt asemănătoare cu cele din 2018, conform informațiilor obținute de Educație Privată din Ministerul Educaței.

Potrivit surselor Educație Privată, diferența notabilă între cele două cicluri de testare apare în decalajul dintre elevii din mediul urban și cei din mediul rural. Aceștia din urmă au obținut scoruri inferioare celor din 2018. În schimb, elevii din mediul urban au rezultate ușor îmbunătățite față de ciclul precedent.

Rezultatele la testarea PISA 2018, publicate de Ministerul Educației în decembrie 2019:

La citire/ lectură

  • 59,2% dintre elevi s-au situat cel puțin la nivelul 2 de competență, ceea ce înseamnă că pot înțelege un text de lungime medie, pot extrage ideea principală, pot căuta informații pe baza unor criterii, altfel spus, pot construi semnificații pe baza a ceea ce citesc (pot învăța pe baza lecturii).
  • Aproximativ 1% dintre elevi au obținut performanțe foarte bune (nivelul 5 sau 6) – pot înțelege texte lungi, pot utiliza concepte abstracte, pot face diferența dintre fapte și opinii.

La matematică:

  • 53,4% dintre elevi s-au situat la nivelul 2 de competență sau la un nivel superior acestuia, ceea ce înseamnă că pot recunoaște și interpreta fără sprijin cum poate fi reprezentată matematic o situație simplă (de exemplu, compararea distanței pe două rute alternative sau exprimarea prețului unui produs în diferite monede). În medie, în țările membre OECD, ponderea elevilor aflați la nivelul 2 sau la un nivel superior al competențelor matematice a fost de 76%.
  • Aproximativ 3% dintre elevi au obținut performanțe foarte bune (nivelul 5 sau 6) la matematică – pot modela situații matematice complexe, pot selecta, compara și aprecia strategii adecvate de rezolvare a unor probleme.

La științe:

  • Aproximativ 56% dintre elevi s-au situat la nivelul 2 de competență sau la un nivel superior acestuia, ceea ce înseamnă că recunosc explicația corectă a unui fenomen științific familiar și pot utiliza cunoștințele lor pentru a evalua dacă anumite date pot fundamenta o anumită concluzie.
  • Aproximativ 1% dintre elevi au obținut performanțe foarte bune (nivelul 5 sau 6) la științe – pot aplica în mod autonom și creativ cunoștințele lor din domeniul științelor într-o varietate de situații, inclusiv în situații nefamiliare.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.