Eroare gravă de corectare, la Evaluarea Națională. Nota inițială: 6. După contestație: 10. A făcut pareză la gură, când a văzut nota

Profesorul Ștefan Vlaston a povestit, pe Facebook, caz de eroare gravă la corectarea lucrărilor de la examenul de Evaluare Națională, care a avut urmări dramatice asupra elevei a cărei lucrare a fost notată greșit.

”La EN o elevă a cărei lucrare a fost notată iniţial cu 6, a primit nota maximă după ce a fost reanalizată de alte două comisii, la contestatii. Fata facuse pareză la gură când a văzut nota.

Sa va spun cum a fost posibil. De multe ori, al doilea corector copiaza notele primului corector, îi este lene să mai corecteze lucrările. Iar dacă primul corector, plictisit si el, a pus note din burtă, fără să se uite pe lucrare, iaca ce se întâmplă. Dacă nu se iau măsuri drastice împotriva lor, ministerul Educației e „varză”. Câți elevi, care n-au facut contestații, or fi fost prejudiciați la fel?

Ca președinte de comisie de corectare am inventat metoda ca profesorii corectori nu se știau intre ei, care era primul corector și care al doilea, al unui set de lucrări”, a relatat Ștefan Vlaston.

Ștefan Vlaston este profesor de matematică, președinte al Asociației EDU CER, Educație și Cercetare. A fost director de liceu, timp de 16 ani, în perioada 1990-2006.

Cum au crescut mediile elevilor, după contestații:

Conform datelor obţinute în urma reevaluării lucrărilor contestate, proporţia candidaţilor cu medii mai mari sau egale cu 5 este de 76,2% (122.252 de candidaţi), ceea ce înseamnă o creştere a acestui număr faţă de rezultatele iniţiale, arată MEC într-un comunicat citat de Agerpres. A crescut, de asemenea, şi numărul candidaţilor cu media generală de 10: de la 839 la 892 (aproape dublu faţă de anul trecut: 459).

Au fost depuse 15.275 de contestaţii, mai puţine decât în ultimii doi ani (21.509 contestaţii – 2019, 23.761 contestaţii – 2018).

eroare