fbpx

Dr. Mihai Craiu: Școlarii NU TRANSMIT noul coronavirus mai mult decât adulții!

Dr. Mihai Craiu, medic pediatru, argumentează în favoarea deschiderii școlilor. Craiu vorbește atât despre faptul că revenirea la cursuri nu a produs o creștere a ratei de infectare în țările care au decis reluarea cursurilor, cât și despre impactul social ulterior al menținerii școlilor închise.

Postarea integrală a medicului Mihai Craiu:

Cea mai importantă condiție pentru deschiderea școlilor, în siguranță, o constituie transmiterea comunitară redusă a SARS-CoV-2. Ceeace nu pare a fi deloc cazul în acest moment in România.

Dar…

La nivel mondial închiderea școlilor și a grădinițelor a avut loc în 186 țari si teritorii (cu excepțiile notabile din Suedia si Nicaragua) și a afectat 89% din copiii lumii. Adică 1.5 miliarde de copii, la scară planetară – https://time.com/…/schools-reopening-coronavirus-denmark-s…/

Ce s-a întâmplat după închiderea școlilor? Mult mai puține lucruri bune decât s-a crezut inițial… Deși copiii mici sunt unii dintre vectorii bolilor transmisibile in comunitate (gripa este un exemplu notoriu!), in cazul COVID-19, acest fenomen de limitare a transmisiei, atribuibil închiderii școlilor, a fost mult mai mic decât s-a estimat inițial.

De ce?

Pentru că cei mici nu au un rol major în transmiterea comunitară a SARS-CoV-2. În pofida unor observații punctuale, unde au crescut cazurile de COVID-19 in comunitate (exemplul ar fi Israel, dar acolo, odată cu școlile s-au deschis și toate celelalte, inclusiv barurile și restaurantele, iar clasele au primit 30-40 elevi, ca in scenariul anterior pandemiei) in toate celelalte țari unde s-au deschis școlile NU a existat accelerarea transmisiei comunitare, dacă s-a redus numărul elevilor in clase – https://www.reuters.com/…/swiss-back-to-school-angst-illust…

În ce țari deschiderea școlilor a fost posibilă? Care sunt țarile unde educația, dezvoltarea emoțională și sănătatea copiilor au fost priorități, inaintea cluburilor sau altor așezăminte de relaxare/distracție?

In Austria, Cehia, Coreea de Sud, Danemarca, Elveția, Franța, Germania, Hong Kong, Italia, Olanda, Norvegia, Singapore, Taiwan, UK printre altele. Doar SUA este in situația de a nu putea deschide scolile, după vacanță (poate doar in New York??), datorită unei tranșmiteri comunitare accelerate a noului coronavirus.

De ce este imperios necesară elaborarea unei strategii pentru deschiderea școlilor? Acolo unde e posibil…

Pentru că datele actuale au dovedit erorile din studiul ce susținea că școlarii, cu vârstă intre 10 si 19 ani, transmit virusul SARS-CoV-2 mai intens decât adulții.

Școlarii NU TRANSMIT noul coronavirus mai mult decât adulții!!! Ei transmit virusul absolut la fel si măsurile de limitare a transmisiei sunt aceleași. https://www.nytimes.com/…/older-children-and-the-coronaviru…

Pe lângă scăderea importantă a performanțelor academice, oprirea indelungată a școlilor duce la creșterea gradului de abuz sau neglijare. In SUA 20% din raportările privind cazurile de abuz impotriva copiilor vin de la educatori. Și aceste raportări au scăzut cu 60% de când sunt inchise școlile… Îsi imaginează cineva că sunt cumva mai puțin abuzați sau neglijați copiii săraci în vremea COVID-19??

O decizie privind școlile ne privește pe toți. Părinți, medici, copii, dascăli și decidenți, deopotrivă. Pentru că așteptarea indelungată a redeschiderii școlilor va scădea nivelul de instrucție DAR va crește infracționalitatea juvenilă si ponderea celor neglijați și abuzați.

Adică vom fi (probabil) sănătoși dar vom putea muri ca urmare a unei tâlhării într-o comunitate violentă și fără reguli sau speranțe. Mai ales când va sosi și decontul economic al acestei crize.