fbpx

Natalie Ester: ”Doamnă Ecaterina Andronescu, vă implor, învățați ceva de la aceşti copii de clasa întâi!”

Actrița Natalie Ester a povestit cum a decurs interacțiunea dintre copiii tipici și cei cu cerințe educaționale speciale, la unul dintre cursurile pe care ea le ține cu cei mici.

Povestea, relatată pe Facebook, vine în contextul dezbaterilor declanșate de ministrul Educației prin declarația potrivit căreia elevii cu CES ar trebui izolați în clase separate. Andronescu și-a nuanțat, ulterior, afirmațiile.

Vă prezentăm, integral, relatarea lui Natalie Ester:

”Pentru că eu am libertatea de a-mi crea singură cursurile, trimestrul trecut, am ales să îi învăț pe copii engleză, folosindu-mă de muzica şi versurile lui Harry Nillson, respectiv de vocea povestitorului Ringo Starr şi de desenul animat Oblio, pe care generațiile noi nu-l cunosc şi pe care sistemul românesc de învățământ nu-l consideră educativ.

Şi pentru că lumea în care eu trăiesc este una care tinde să fie sănătoasă, doamnă Ecaterina Andronescu, vă invit să faceți un “exercițiu de imagine”, cum ar spune doamna prim ministru Dăncilă şi să citiți ce s-a întâmplat la ora mea de engleză:

Acțiunea se petrece într-o grupa de 18 elevi de clasa I. Unul dintre ei are autism. Când Oblio, prin tertipuri pedagocice, i-a cerut prietenia, copilul i-a răspuns fără nicio reținere, călătorind prin lumea imaginară a acestui personaj inedit, de unde a preluat cuvinte noi, muzică și culoare. Dar, mai presus de toate, copilul acela a preluat morala. Morala acelui film – pe care vi-l recomand călduros.

În clipa în care copiii au înțeles că oamenii ca dumneavoastră decid să îi separe pe cei “diferiți”, de restul lumii, ora mea de engleză s-a întrerupt. A fost suficient ca o fetiță să se ridice din scaun și să spună: “avem şi noi un Oblio în clasă!!!” pentru ca toți ceilalți copii să facă cerc în jurul micuțului “altfel” despre care vă vorbeam mai sus. Ce a urmat?

Doamnă, mi-aş da ani din viață, numai să vă ştiu prezentă în acel moment.

– Noi nu te vom alunga niciodată!
– Chiar dacă eşti altfel, eu te iubesc, nu mă interesează să fii ca mine!
– Iartă-mă dacă am râs de tine pentru că eşti diferit!
– Tu eşti Oblio al nostru!!! Te iubim!!!

Doamnă Ecaterina Andronescu, vă implor, învățați ceva de la aceşti copii de clasa întâi!”

CONTEXT

Declarația inițială a ministrului, la Digi24:
”Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”.
Asociația Autism Europa și Centrul de Resurse și Referință în Autism Micul Prinț au reacționat printr-un comunicat de presă la declarațiile ministrului Ecaterina Andronescu, potrivit căreia copiii cu CES ar trebui izolați în clase separate.
De asemenea, expertul în educație Mirabela Amarandei i-a cerut ministrului să își reevaluzeze abordarea față de elevii cu CES.