David: Cu profesorii va trebui să ne hotărâm ce vrem să facem

ID 374079452 © LCVA | Dreamstime.com

Daniel David, ministrul Educației, afirmă că sistemul de educație se bazează pe trei elemente fundamentale: infrastructura, curriculumul și resursa umană. ”Cu profesorii va trebui să ne hotărâm ce vrem să facem”, a afirmat David în emisiunea ”Viitor pentru România”, realizată la Prima News de Nicoleta Călugăreanu. 

”Performanța înseamnă infrastructură, dar înseamnă, în același timp, resursă umană de calitate, iar cu profesorii va trebui să ne hotărâm ce vrem să facem, fiindcă, în ultimii ani, nu întotdeauna cei mai buni din sistem, care termină diverse specializări în universități își doresc să devină profesori în preuniversitar. Și asta este o problemă, inclusiv de salarizare”, a declarat Daniel David, în emisiunea citată.

Potrivit ministrului, al treilea factor de care depinde performanța sistemului de educație este curriculumul. ”Cu tot ce înseamnă el pe lângă: manuale, formarea profesorilor, fiindcă curriculumul, în această fază, încă este unul în care avem prea multe lucruri prea complicate, prea multe discipline, prea multe ore, prea multe conținuturi, în loc să avem conținuturi relevante, aerisite, manuale moderne, tehnici moderne de predare. să transferi competențe copiilor, să vină cu plăcere la școală.  Nu se întâmplă fenomenul ăsta, îl vedem, îl vedem în măsurările pe care le facem privind starea de bine a copiilor în școală, îl vedem în rezultate, în testele PISA, alte măsurători pe care le facem.

Deci cei trei factori sunt fundamentali: infrastructură, curriculum, extins cu manuale și formarea profesorilor și trei, componenta de resursă umană.

1 comment

  1. Robert spune:

    dom ministru. //resursa// umana este pe epuizate in fiecare an. ies la pensie incet incet //dinozaurii// si vin cei educati după 2020…stiti cum se fac ore //la zi/ pe la universitar, daramite cum s-au facut //online//. Evident, cei mai capabili studenti nu intra in sistem, pe bani de vanzator de mall. Evident, dintre cei care intra, după 1-2 ani ies jumatate, pentru ca nu fac față. Nu au ce spune, nu știu sa coordoneze un proces educațional, nu stiu sa managerizeze orele. Rămân… restul. //trebuie sa ne hotaram ce faqcem cu profesorii//..sună cam macabru, sincer. Educatia este o PRIORITATE NATIONALA (așa zice programul de giuvernare) și trebuie sa procedati in consecinta. In primul rând să ii feriti, pe profesori, de hartuiala parintilor. De exemplu sa dati un OME prin care Scolile să fie obligate să faca plangeri in instanta (sau chiarpenale, daca situatia este grava) impotriva parintilor care hartuiesc profesorii. Iar prin hartuire sa fie inteleasa si orice plângere neintemeiata. Daca se rezolvă partea asta de stress vor fi si ei mai apți de ore. Apoi conditiile de lucru, introducerea unor sanctiuni pecuniare pentru elevii care disturba orele si sunt agresivi in cadrul unitatii scolare. Apoi salarizarea…si veti avea o Educatie ca in unele tări de afara (ne referim in cele in care inca se face educatie pe bune) . Caci asta se doreste, nu?

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.