fbpx

Construcția Canalului Suez

By W. M. Welch / US Navy, Public Domain,

În 1859, la 25 aprilie, a început construcția canalul Suez din Egipt. Primul târnacop  a fost dat la Port Said de către inginerul francez Ferdinand Vicomte de Lesseps. Acesta a inițiat și a supravegheat proiectul canalului care a făcut legătura dintre Mărea Mediterană și Marea Roșie. 

Canalul, lung de peste 100 de mile, taie istmul din Suez, oferind o rută directă de transport pentru comerțul dintre Europa și Asia. Cu acordul guvernatorului otoman din Egipt, s-a constituit Compania Canalului Suez (1856) cu dreptul de a construi și opera canalul timp de 99 de ani.

Public Domain

Excavarea a început cu muncă brută, fără ajutorul tehnologiei. Progresul a venit odată cu dragoarele mecanice europene și cu ajutorul mașinilor de săpat cu aburi, dar proiectul a fost întârziat în urma disputelor de muncă și a unei epidemii de holeră.

By Military Battles on the Egyptian Front by Gammal Hammad.

Patru ani mai târziu decât a fost planificat inițial, ceremonia de deschidere a avut loc pe 17 noiembrie 1869. Realizarea Canalului Suez a durat 10 ani și se estimează că 1,5 milioane de oameni au lucrat la el. 

Canalul Suez este mărginit de Port Said (31°16′N 32°19′E) și Golful Suez (29°56′N 32°34′E). Măsoară 163 km lungime și 300 m lățime în cel mai îngust loc.

Canalul nu are ecluze, deoarece nu există diferențe de înălțimi. Permite trecerea navelor cu deplasament de până la 150.000 de tone. Pot trece navele cu până la 16 m pescaj, și există planuri de a mări acest pescaj la 22 m până în 2010, pentru a permite trecerea superpetrolierelor. Astăzi superpetrolierele pot descărca o parte din încărcătură într-o barjă a canalului, și o pot reîncărca la celălalt capăt. Există o singură bandă de navigație, cu mai multe locuri de depășire. De obicei, trei convoaie tranzitează canalul zilnic, două către sud și unul către nord. Trecerea durează între 11 și 16 ore, cu o viteză de circa 8 noduri. Viteza redusă previne erodarea malurilor canalului de valurile generate de nave.

Din 1980 s-a deschis un tunel (Tunelul Ahmed Hamdi) pe sub canal, și începând cu 1999, canalul este traversat de o linie de înaltă tensiune. O linie de cale ferată aflată pe malul de vest parcurge paralel întreaga sa lungime.


Dacă ai ajuns până aci, poate te interesează și: 

Campanie de crowdfunding pentru Calendarul Științific

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.