fbpx

Campanie pentru ca stereotipurile de gen să fie eliminate din școlile din Anglia

Într-o scrisoare către secretarul educației din Anglia, mai multe grupuri solicită guvernului să abordeze problemele legate de stereotipurile de gen în școlile primare, propagate inclusiv prin limbaj și ideile comunicate copiilor.

Stereotipurile de gen limitează aspirațiile copiilor și creează inegalități care ajută la alimentarea violenței bazate pe gen, spun inițiatorii campaniei, citați de BBC.

De cealaltă parte, Guvernul spune că stereotipurile respective fac obiectul instrucțiunilor comunicate deja către școli.

Scrisoarea către secretarul pentru educație Gavin Williamson este semnată de diferite grupuri, inclusiv Girlguiding UK, Societatea Fawcett și Uniunea Națională pentru Educație.

Acestea afirmă că programa, cărțile și limbajul folosite în școli întăresc ideile despre modul în care fetele și băieții ar trebui să arate și să se comporte.

Semnatarii scrisorii sugerează că școlile ar trebui să „conteste în mod activ stereotipurile de gen” de la o vârstă fragedă înainte de a se înrădăcina.

„Dovezile ne arată că stereotipurile de gen sunt pretutindeni și provoacă daune grave, de lungă durată”, afirmă Felicia Willow, director executiv al Societății Fawcett, care militează pentru egalitatea de gen.

„Aceste stereotipuri sunt adânc înrădăcinate, durează o viață întreagă și știm că sunt unul dintre motivele pentru care vedem violența împotriva femeilor și fetelor”, a spus ea.

Dezbaterea despre o cultură a abuzului sexual în școli s-a intensificat în ultimele luni, după ce site-ul web Everyone’s Invited, creat pentru a permite supraviețuitorilor abuzurilor sexuale să-și împărtășească experiențele, a atras peste 16.000 de postări. Unii erau de la copii de până la nouă ani.

Scrisoarea solicită ca școlile să fie o parte esențială a reacției față de acest fenomen și îndeamnă guvernul să se asigure că mai multe resurse de specialitate și de formare sunt puse la dispoziția creșelor și a școlilor primare.

Inițiatorii sugerează că acest lucru ar putea duce la o îmbunătățire în alte domenii, cum ar fi încurajarea mai multor fete să studieze știința, tehnologia și matematica, și va contribui la îmbunătățirea abilităților de citire ale băieților și la creșterea bunăstării copiilor.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *