fbpx

Andreea Ionescu (Părinții cer schimbare): Sistemul actual de meditații trebuie oprit cu totul

Photo 113647835 © Andreaobzerova | Dreamstime.com

Andreea Ionescu, una dintre fondatoarele grupului civic ”Părinții cer schimbare” afirmă că sistemul actual de meditații din România este imoral și trebuie oprit cu totul. Reacția Andreei Ionescu vine în urma apariției unui studiu despre felul în care se practică meditațiile în țara noastră, realizat de IRES și Societatea Academică Română.

Potrivit studiului, doar 10% dintre părinții români spun că au primit bon fiscal pentru meditații de la profesori, iar unul din trei copii este cuprins în acest sistem, cu o frecvență mai ridicată în
clasele terminale, a VIII-a și a XII-a.

Ce spune Andreea Ionescu:

Astăzi am participat la prezentarea unui sondaj despre fenomenul meditațiilor.
Cu mare dezamăgire, în afară de doamna Monica Anisie, toți oamenii politici prezenți, dar și reprezentantul elevilor au spus că meditațiile sunt peste tot în lume, nu ar fi chiar așa bune, dar nici rele. Cum ar fi, tre să schimbăm ceva, dar cu incetisorul, peste vreo 50 de ani. Nu se poate, domne, așa brusc.
O să scriu aici și poziția mea.
1. Sistemul actual de meditații din România este imoral, inechitabil și profund discriminator. Trebuie oprit cu totul și să ajungem la ținta de a face meditații doar pentru că un elev simte nevoia de mai multă engleză, mai multă matematică, că ii place și vrea să devină astronaut la NASA, etc.
2. Majoritatea celor care se meditează pleacă de la faptul că nu fac față la evaluările naționale (EN și BAC), vor musai un liceu de TOP, că e și normal că nimeni nu vrea să își trimită copilul într-o „căzătură” de liceu, de unde mai iese și cu obiceiuri proaste.
3. Sistemul acesta al meditațiilor este hrănit de niște standarde de evaluare ridicate, pe care statul român nu le poate atinge. E ușor să ai pretenții și să lași familiile să se dea cu capul de pereți, în timp ce tu, stat, te codesti de 30 de ani.
4. E inadmisibil ca un elev cu intelect mediu și care frecventează școală să nu reușească să atingă competențe de nivel mediu. E inadmisibil să pierzi 6/7 ore la școală, ore de teme multe acasă și meditații în plus.
5. Se crede că prin fiscalizare rezolvăm problema și devenim cinstiți. Dar timpul pierdut din viața copiilor noștri, timp necesar pentru alte aspecte ale dezvoltării armonioase ale unui copil, cine îl contabilizează și impozitează?
6. E inadmisibil să cerem tot mai mult, dar să oferim la fel de prost.
Nu, nu e normal să treci prin școală că Vodă prin lobodă și să dregi busuiocul cu meditații plătite cu bani de părinți și cu timp de copii.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.