Cu mare dezamăgire, în afară de doamna Monica Anisie, toți oamenii politici prezenți, dar și reprezentantul elevilor au spus că meditațiile sunt peste tot în lume, nu ar fi chiar așa bune, dar nici rele. Cum ar fi, tre să schimbăm ceva, dar cu incetisorul, peste vreo 50 de ani. Nu se poate, domne, așa brusc.
1. Sistemul actual de meditații din România este imoral, inechitabil și profund discriminator. Trebuie oprit cu totul și să ajungem la ținta de a face meditații doar pentru că un elev simte nevoia de mai multă engleză, mai multă matematică, că ii place și vrea să devină astronaut la NASA, etc.
2. Majoritatea celor care se meditează pleacă de la faptul că nu fac față la evaluările naționale (EN și BAC), vor musai un liceu de TOP, că e și normal că nimeni nu vrea să își trimită copilul într-o „căzătură” de liceu, de unde mai iese și cu obiceiuri proaste.
3. Sistemul acesta al meditațiilor este hrănit de niște standarde de evaluare ridicate, pe care statul român nu le poate atinge. E ușor să ai pretenții și să lași familiile să se dea cu capul de pereți, în timp ce tu, stat, te codesti de 30 de ani.
4. E inadmisibil ca un elev cu intelect mediu și care frecventează școală să nu reușească să atingă competențe de nivel mediu. E inadmisibil să pierzi 6/7 ore la școală, ore de teme multe acasă și meditații în plus.
5. Se crede că prin fiscalizare rezolvăm problema și devenim cinstiți. Dar timpul pierdut din viața copiilor noștri, timp necesar pentru alte aspecte ale dezvoltării armonioase ale unui copil, cine îl contabilizează și impozitează?
6. E inadmisibil să cerem tot mai mult, dar să oferim la fel de prost.