fbpx

Dr. Alexandru Rafila: Dacă folosim măști de adulți la copii, ele sunt inutile

Președintele Societății Române de Microbiologie, dr. Alexandru Rafila, a lansat un avertisment cu privire la utilizarea măștilor chirurgucale de către copii, în contextul începerii școlii.

”Dacă folosim măști de adulți la copii, masca este inutilă”, a spus Rafila, la Digi 24.

Medicul a recomandat alte variante, care ar oferi o protecție mai bună,

”Viziera cred că este o chestiune care le-ar și plăcea. La fel cum ar fi și personalizarea măștilor. Ar fi mai atractive. Ei pot să fie atrași de desene sau de culorile mășltii. Nu sunt specializat în psihologia școlarului, dar cred că MEC are suvficienți psihologi și ar trebui implicați.

Dacă măștile refolosibile au un anumit stanndard și sunt cu triplu strat și cu un strat absorbant intermediar, cred că ar putea să fie mai interesante pentru copii. Trebuiie adaptate vârstrei copilului și mărimii lui. Ar putea fi folosite măști pentru copii, pentru că fața copilului e mică”, a spus dr. Alexandru Rafila


Modul corect de a pune masca. Vizionează aici:

CONTEXT

Ministerul Sănătății a publicat proiectul de ordin comuni MEC-MS cu reglementările pentru redeschiderea școlilor.

Principiile generale care stau la baza normelor de protecție a sănătății populației în contextului epidemiei cu noul coronavirus sunt protecția individuală, protecția colectivă, combaterea prin orice mijloc a transmiterii comunitare a germenilor și izolarea celor bolnavi și contaminați
Măsurile esențiale pentru atingerea scopului reprezentat de prevenirea/limitarea pe cât posibil a îmbolnăvirii, includ :
– Igienă riguroasă a mâinilor;
– Măsuri ferme de curățenie și dezinfecție în unitatea de învățământ;
– Purtarea măștii de protecție atât de către elevi, cât și de către întregul personal pe toată perioada atunci când se află în interiorul unității de învățământ;
– Limitarea contactului dintre elevi din clase diferite. Evitarea schimbării sălii de clasă de către elevi pe parcursul unei zile. Principiul de urmat este „1 clasă de elevi = 1 sală de clasă;
– Asigurarea unei distanțări de minimum 1 metru sau montarea unor separatoare în situația în care asigurarea distanței de 1 metru nu este posibilă;
– În vederea păstrării distanței fizice, fiecare copil își va păstra același loc în bancă pe tot parcursul prezenței în clasă;
– Informarea permanentă a personalului, elevilor și părinților / aparținătorilor cu privire la măsurile de protecție împotriva infecției SARS-CoV-2;
– Necesitatea izolării la domiciliu a elevilor, în cazul apariției febrei sau a altor simptome de suspiciune COVID-19 (tuse, dificultate în respirație, pierderea gustului și a mirosului) la elev sau la un alt membru al familiei;
– Unitățile de învățământ vor pune în aplicare regulile generale din acest ghid și vor adopta norme specifice.

Proiectul de ordin poate fi citit integral aici.


Dacă ai ajuns aici, citește și:

Focar de COVID-19 la o grădiniță privată din Timișoara