fbpx

29 februarie 1692: Primele arestări în procesul vrăjitoarelor din Salem

Photo 98322489 © Deebrowning | Dreamstime.com

În 1692, Sarah Osborne, Sarah Good și Tituba, o sclavă de origini amerindiene, care lucra în casa pastorului local Samuel Parris, au fost arestate în Salem Township (acum Danvers), Massachusetts, acuzate că au folosit vrăjitoria pentru a provoca suferință unor localnice.

Areștările lor au fost declanșate de acuzațiile unor tinere din Salem care au început să sufere de convulsii și halucinații inexplicabile. Aceste tinere au acuzat femeile de vrăjitorie și de practici malefice

Acuzațiile de vrăjitorie s-au răspândit și 20 de ”vrăjitoare” au fost în cele din urmă executate între 10 iunie și 22 septembrie 1692.

Salem, Massachusetts, USA – piatră funerar în memoria uneia dintre cele 20 de victime ale Procesului Vrăjitoarelor | Mary Parker. Foto credit © Deebrowning | Dreamstime.com

Sarah Good a fost spânzurată la 19 iulie 1692. Sarah Osborn a murit în închisoare. Tituba a evitat procesul și o condamnare la moarte pentru că a recunoscut acuzațiile. După 13 luni în închisoare, o persoană necunoscută a plătit pentru eliberarea ei din închisoare.

Arestările au marcat începutul unei perioade întunecate în istoria Salemului, în care numeroase persoane au fost acuzate de vrăjitorie, judecate și unele chiar executate.

Această perioadă a isteriei de vrăjitorie din Salem a fost influențată de credințele religioase, frica și suspiciunea din comunitate, conflicte sociale și politice, precum și de un sistem judiciar defectuos. Acest episod tragic a avut consecințe devastatoare pentru mulți oameni implicați și a rămas un subiect de interes și studiu în istorie și psihologie.

Procesele de vrăjitorie din Salem sunt și acum  un subiect pentru comentatorii moderni, de către psihologi sau sociologi. S-au făcut paralelele cu vânătorile „comuniștilor” de către McCarthy în anii ’50 sau procesul de abuz de la Grădinița McMartin din anii ’80.


Cum ar fi fost, azi, viața, fără oameni de știință și pasiunea lor pentru descoperiri? Cu ce am fi scris, dacă nu ar fi inventat Petrache Poenaru stiloul? Știind cât de importante sunt științele pentru lumea în care trăim, Școala Evrika are o metodă de predare axată pe informații esențiale, lăsând copiii să-și alimenteze setea de cunoaștere prin creativitate și imaginație. Dacă vreți să aflați mai multe, intrați pe www.scoala-evrika.ro.


Detalii ale procesului 

Procesul vrăjitoarelor din Salem a fost un eveniment complex și tulburător care a implicat acuzații de vrăjitorie, procese judiciare și execuții în Salem, Massachusetts, în 1692. Iată câteva detalii ale procesului:

Examinarea unei vrăjitoare în Procesul din Salem 1692

1. Acuzațiile inițiale: Procesul a început în februarie 1692, când trei femei, Sarah Osborne, Sarah Good și Tituba, au fost arestate și acuzate de practicarea vrăjitoriei. Aceste acuzații au fost declanșate de comportamentul ciudat al unor tinere din comunitate, care au început să sufere de convulsii și halucinații.

2. Extinderea acuzațiilor: Acuzațiile de vrăjitorie s-au răspândit rapid în comunitate, iar alte persoane, în special femei, au fost acuzate de practicarea magiei negre sau de legături cu diavolul. Frica și suspiciunea au alimentat acest val de acuzații, iar mulți oameni au fost arestați și supuși proceselor judiciare.

3. Procesele judiciare: Procesele vrăjitoarelor din Salem s-au desfășurat într-un mod controversat și nedrept. Acuzații erau adesea bazate pe mărturii vagi sau confesiuni obținute sub tortură. Judecătorii și juriul au fost influențați de prejudecăți și superstiții, iar unul dintre criteriile principale era „probabilitatea” ca acuzatul să fie vrăjitoare.

4. Execuțiile: În total, 20 de persoane au fost executate în Salem în timpul valului de histerie de vrăjitorie. Aceste execuții au inclus spânzurarea și arderea pe rug a celor condamnați pentru vrăjitorie. Printre cei executați s-au numărat femei, bărbați și chiar copii.

5. Reversul procesului: După ce isteria de vrăjitorie a atins punctul maxim, oamenii au început să-și pună în discuție acuzațiile și procesele nedrepte. În cele din urmă, guvernatorul colonial a intervenit și a ordonat oprirea proceselor de vrăjitorie. Mulți oameni au fost eliberați din închisoare, iar cei condamnați anterior au fost grațiați.

Procesul vrăjitoarelor din Salem rămâne un simbol al injustiției și isteriei colective, fiind un subiect de studiu și reflecție în istorie și sociologie.

Rubrica Știință 365 este susținută de Școala EVRIKA


Poate te interesează și 

28 februarie 1953: Francis Crick și James Watson anunță „secretul vieții”

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.