Profesorul și scriitorul Daniel Puia Dumitrescu a afirmat, în emisiunea „Academia Europa FM”, că un minus al sistemului nostru de învățământ transpus într-o formă de inegalitate este aceea că „nu toți suntem performanți la a urca în copac” – adică fiecare dintre noi are performanțe în diverse activități și domenii în funcție de interesele pe care le avem.
„Și cred că acesta este un punct de vedere pe care ar fi nevoie să-l ia în calcul și cei care sunt în poziții de decizie”, a mai spus Daniel Puia Dumitrescu, în emisiunea moderată de Marcel Bartic.
”Din punctul meu de vedere, și ca profesor de Limba Română pot să spun că performanța asta este un mare trick la noi în sistem, pentru că vorbeam zilele trecute și cu Oana Moșoiu și spunea că sunt foarte multe statistici acum care demonstrează că părinții sunt interesați foarte mult de performanță”(…) Unii dintre noi suntem performanți la înot, alții la scris, alții poate la cine știe ce altceva… la gătit. Însă, în momentul în care vrem să se facă performanță uităm de adevăratul talent al omului și cred că și în comunitățile acestea despre care spuneați – defavorizate sau mai puțin favorizate… mai puțin băgate în seamă să zic – cred că și acolo în comunitățile acelea sunt copii minunați și nu cred, știu sigur pentru că mergem acolo cu asociațiile noastre”, a adăugat profesorul.
„Și, mai mult decât atât, cred că și în comunitățile astea sunt copii care au performanțe în ceea ce își doresc ei să aibă performanțe nu în ceea ce își dorește școala. Și cred că acesta este un punct de vedere pe care ar fi nevoie să-l ia în calcul și cei care sunt în poziții de decizie.
Cu toate acestea, sunt de acord că Ministerul Educației are multe direcții foarte bune pentru noi și când vorbim ca profesori – și din educația formală și din cea nonformală – putem să spunem că într-adevăr legislația ne și ajută, nu numai ne încurcă. Însă, problema nu cred că este acolo, problema cred că este la fiecare dintre noi: unde ne uităm”, a explicat acesta.