fbpx

Asztalos Csaba propune verificarea prezenței la cursurile online doar pentru elevii care au resurse

Sursă foto: revista22.ro

Asztalos Csaba, președintele Consilliului Național de Combatere a Discriminării, propune o soluție pentru a evita discriminarea în cazul elevilor care nu au resurse pentru a participa la cursurile online în acest semestru școlar: să fie verificată doar prezența celor care dispun de mijloace tehnice.

Postarea lui Azstalos Csaba, integral:

Opinii – propuneri cu privire la reluarea educației după situația de urgență
Pe scurt:
– reluarea procesului școlar doar pentru clasele terminale, încheierea anului școlar pentru celelalte clase prin predare online;
– prezența poate fi cerută doar elevilor cărora li s-au asigurat resursele pentru educația online. Oricum, avem o situație de discriminare în cazul grupurilor vulnerabile;
– începând cu noul an școlar, 1 zi pe săptămână sau la 2 săptămâni să avem predare online.

Mai pe larg
Doresc de la început să subliniez că aceste câteva gânduri nu se vor a fi o critică sau un demers de accentuare a intensității contondente a dezbaterilor publice. În calitate de părinte îmi exprim opinia cu privire la subiectul reluării procesului școlar.

Pledez pentru reluarea procesului școlar la o dată stabilită de experții în sănătate, probabil undeva la începutul lunii iunie, doar pentru clasele terminale. Argumente în favoare acestei soluții:
– majoritatea școlilor noastre sunt suprapopulate, cu o medie în jur de 30 de elevi în clasă, cu spații la limită pentru populația școlară. Fizic este imposibil să implementezi reguli de minimă distanțare socială și igienă.
– reîncepem procesul școlar la o dată când temperaturile vor fi în urcare, ridicate. Mă gândesc cum vor învăța elevii cu masca de protecție pe față în aceste condiții?
– o importantă parte a cadrelor didactice se încadrează în categoria de vârstă vulnerabilă la COVID-19, comportând și alte afecțiuni. Am pledat pentru evitarea totală a contactelor între copii și oamenii din categoria de vârstă vulnerabilă, și acum există riscul să expunem cadrele didactice la contaminare.
– crește traficul sub toate aspectele sale. O creștere bruscă a transportului public ridică serioase probleme de respectare a distanțării sociale și de igienă.
– exuberanța, bucuria naturală și normală a elevilor, cu atât mai mult că vin după o lungă perioadă de izolare este în totală provocare cu un comportament în linie cu regulile de distanțare și protecție.

Reluarea procesului școlar doar pentru clasele terminale poate avea loc în condiții de respectare a normelor de distanțare și igienă. Ar exista spații suficiente pentru organizarea procesului școlar în condiții de siguranță. Pentru clasele terminale, ar fi o perioadă de pregătire pentru examenul de evaluare națională și cel de bacalaureat.

Celelalte clase ar încheia anul școlar prin predare online.

Legat de ordinul MEC – în interpretarea mea, pentru evitarea discriminării, se poate solicita verificarea prezenței la predările online, doar în cazul acelor elevi care dispun de resursele necesare învățării online.
Este evident, că în această criză, bruscă și temporară, există un număr de elevi care nu au acces la tehnologie și resursă pentru a beneficia de predarea online. În cazul acestora suntem într-o situație de discriminare.
Să nu uităm, că învățământul de stat este gratuit până în clasa a X-a.

De asemenea, propun, ca începând cu viitorul an școlar, să se introducă obligatoriu predare și învățarea online 1 zi pe săptămână sau la două săptămâni pentru a exersa și această formă de educație, având în vedere eventualele situații de criză. Desigur, o astfel de măsură ar accelera gradul de digitalizare a învățământului, cu efecte evident benefice asupra calității educației, potrivit experiențelor altor state. S-ar crea și o infrastructură, bază de date și cunoaștere în domeniu, cu accent pe asigurarea condițiilor de educație online și elevilor din grupurile vulnerabile.