fbpx

Ștefan Plărie: Școala românească lasă elevi în urmă

Ștefan Pălărie

Școala românească lasă elevi în urmă, spune senatorul USR Ștefan Pălărie după ce scorurile medii obținute de elevii din România la testarea PISA 2022 au fost similare cu cele înregistrate în 2018.

El afirmă că nu este nimic nou, iar cauzele sunt cunoscute de Guvern și toată clasa politică din România. Pălărie o întreabă retoric pe „doamna ministru a educației sau cine mai e pe acolo treaz” dacă mai facem ceva pentru educație.

Redăm integral opinia senatorului Ștefan Pălărie, publicată pe Facebook:

Școala românească lasă elevi în urmă. Și lasă foarte mulți elevi în urmă, fără a fi capabili ca stat și societate să oprim această degradare. Testele PISA ne arată iarăși, și pentru anul 2022, aceeași realitate unde foarte mulți dintre elevii români de 15 ani nu pot înțelege un text sau nu pot utiliza în practică noțiuni de matematică sau din științe.

Nu e nimic nou sub soare. Știm și cunosc și Guvernul și toată clasa politică cauzele acestei situații:

– nu reușim să facem educație de calitate acolo unde este sărăcie și pierdem acei copii – mulți, foarte mulți;

– profesorii nu sunt motivați și știm ce greve am avut în acest an;

– elevii nu sunt motivați nici ei, învățând după o materie și o programă ce pare deja din antichitate, cu metode de acum 30 de ani.

Mă doare rău că am pierdut o ocazie imensă cu legile educației și că Ministerul Educației a picat un examen uriaș. Știam de toate aceste lucruri, le-au spus și specialiștii români. Din păcate, sub cupola poleită a proiectului România Educată ne-am pregătit ani de zile să facem o schimbare în educație, dar am ratat-o: noile legi ale educației au eșuat în a rezolva vreuna din marile probleme.

În loc să avem o „democratizare” a calității educației, avem din contră, prin noile legi: și mai multă segregare prin examene diferențiate la liceele „bune”, nu avem programe pentru a opri abandonul școlar, nu avem vreo obligație clară de actualizare a materiei din programă. Iar situația socială și economică a profesorilor este în continuare degradantă.

Nu mai vorbesc despre faptul că și așa proaste cum sunt, legile sunt deja împotmolite, creând mai mult haos și întârzieri… sau despre lipsa banilor pentru programe precum „Masă caldă”, pentru transportul elevilor sau salarizarea profesorilor – lucruri E-LE-MEN-TA-RE pentru a opri măcar abandonul școlar.

Așadar, întreb retoric spre doamna ministru a educației sau cine mai e pe acolo treaz – Facem și noi ceva, în sfârșit, ca țară, pentru educație?

PS: E foarte trist faptul că pe pagina Ministerului Educației unde este transmisă live conferința rezultatelor PISA, singurul dialog în scris pe marginea temei a fost:

”Se mai dau cardurile educaționale de 500 RON?”

”Da, se mai dau!”.

Aici am ajuns!

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.