fbpx

Republica Moldova: 7 modele pentru începerea anului școlar

Sursă foto: ID 172177848 © Oksun70 | Dreamstime.com

Ministerul Educației din Republica Moldova a prezentat la 7 modele diferite pentru deschiderea școlilor, adaptate la condițiile diferite existente în unitățile de învățământ, relatează publicația Unimedia. Variantele urmează să fie discutate cu directorii unităților de învățământ:

1. Prezența fizică – este aplicabilă în cazul școlilor cu un număr mic de elevi, fiind respectate măsurile epidemiologice. Din cele 1250 de școli din țară, acest model poate fi adoptat în 925 școli, care au numărul de până la 300 de copii. La necesitate se pot organiza lecții de 30 de minute pentru a minimiza timpul aflat la școală și o pauză mai mare, dar și mai multe intrări în școli.

2. În două schimburi – aici clasele primare, gimnaziale au prioritate pentru primul schimb.

3. Combinat – în zile de prezență și zile la distanță, o zi acasă, o zi se vine la școală, astfel la școli se vor afla jumătate din numărul de elevi. În zilele de prezentă vor fi abordare subiecte noi și evaluare după caz, în zilele de comunicare la distanță – menținerea unei comunicări prin platforme disponibile. Tot în aceste zile pot avea loc disciplinele ca educația plastică, muzicală, fizică.

4. Hibrid, pe grupe – Din numărul total de elevi la școală, 50% vor fi la școală, iar 50% acasă. Asta presupune împărțirea clasei în doup grupe, pe rând o zi se vine la școală, o zi – online, astfel fizic la școala vor fi jumătate din numărul total de elevi.

5. Învățare alternantă – 50% din elevi la școală, 50% online și presupune împărțirea clasei în două schimburi, o săptămână se vine la școală, o săptămână – acasă.

6. Online

7. Mixt – îmbinarea a două trei modele prezentate mai sus.

Decizia descentralizată, un posibilă soluție și în România

Decizia privind începerea anului școlar ar putea fi luată în baza principiului descentralizării și în România, au declarat surse din Ministerul Educației, pentru Educație Privată.

Potrivit surselor citate, fiecare unitate administrativ-teritorială ar putea aplica propria variantă, în funcție de gradul de aglomerare a claselor, dar și de accesul la educație online al elevilor din zona respectivă. Astfel, în zonele rurale, unde clasele au un număr mic de elevi iar problemele cu accesul la educație digitală sunt mai frecvente, copiii ar putea reveni la un program complet de învățare la clasă, cu condiția respectării distanțării și a celorlalte reguli sanitare

Republica Moldova

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.