
Rafaela Barac Bologa, elevă româncă admisă deja la Harvard și vicepreședinte al Consiliului Național al Elevilor, a afirmat, în cadrul unei dezbateri organizate de Asociația Ține de Noi și Coaliția pentru Educație, că era nevoie de reforma planurilor-cadru.
”Ne-am dorit întotdeauna să susținem partea de autonomie a elevilor, partea de CDEOȘ, faptul că există un procent din ce în ce mai mare de ore pe care elevii pot să le aleagă e un lucru foarte bun. Observăm că după testele PISA rata de analfabetism funcțional în România este una foarte mare. și asta nu denotă decât faptul că modul în care erau structurate până acum planurile-cadru, curriculumul școlar, modul de predare-învățare, adaptarea profesorilor la noile cerințe, inclusiv faptul că elevii au acum acces foarte mare la internet și nu știu să-l folosească pentru a-și extinde piața din care pot să-și culeagă informație nu denotă decât faptul că era nevoie de această reformă”; a transmis Rafaela Barac Bologa în dezbaterea respectivă.
”Aș vrea să menționez în primul rând ce ne sperie pe noi. Știm că au fost scoase anumite materii din trunchiul comun. Știm că au fost adăugate alte materii în trunchiul comun. Știm că acest lucru a trezit anumite păreri în spațiul public din partea cadrelor didactice, din partea părinților și așa mai departe. Totuși, acest lucru nu reprezintă neapărat ceva negativ, deoarece poate fi suplimentat, ulterior, prin CDEOȘ. Ce ni se pare foarte relevant e să lucrăm foarte aproape în ceea ce privește modul în care Ministerul Educației elaborează programele școlare, curriculumul ulterior. Ni se pare foarte relevant ca în oferta națională obligatorie pentru CDEOȘ și ghidul care o să fie elaborat ulterior pentru unitățile de învățământ astfel încât să se asigure că CDEOȘ se întâmplă cum ar trebui să se întâmple, noi să fim implicați, actorii implicați în educație să fie activ implicați în acest proces. Competențele care sunt deocamdată eliminate din trunchiul comun pot să fie suplimentate prin alte materii în CDEOȘ”, a adăugat reprezentanta CNE.
Rafaela Barac Bologa, elevă în clasa a XII-a, la Colegiul Național „Ștefan cel Mare” din Suceava, a fost admisă la Universitatea Harvard, din Statele Unite ale Americii, în urma unui proces de selecție riguros și competitiv, rata de acceptare la prestigioasa universitate situându-se în jurul valorii de 3 – 4%.
Potrivit publicației Monitorul de Suceava, ea va primi o bursă integrală din partea instituției, alocație care-i acoperă taxa anuală de școlarizare, care depășește 90.000 de dolari. Vestea reușitei a primit-o la finele săptămânii trecute, validând întregul parcurs al tinerei de 17 ani.