fbpx

OFICIAL Predarea digitală, introdusă în fișele de evaluare pentru inspecțiile de grad

Photo 60292575 © Bacho12345 | Dreamstime.com

Fișele de evaluare a activității didactice în cadrul inspecției curente/speciale pentru acordarea gradului didactic I și II au fost modificate, printr-un ordin de ministru apărut în Monitorul Oficial.

Printre modificări se numără și Selectarea responsabilă a resurselor pentru predare și învățare, inclusiv a resurselor de tehnologie digitală, cu respectarea normelor privind confidențialitatea și drepturile de autor.

Ce include noua fișă de evaluare a activității didactice în cadrul inspecției curente/speciale pentru acordarea gradului didactic I:

1. Proiectare curriculară (20 p)

Utilizarea adecvată a informațiilor teoretice și metodologice în proiectarea documentelor și a activităților
didactice, respectând documentele curriculare și principiile curriculumului centrat pe elev – 5p

Formularea clară a obiectivelor/rezultatelor învățării – 5p

Proiectarea unor experiențe de învățare relevante, înlănțuite logic, care sprijină dezvoltarea competențelorcheie ale elevilor –  5p

Selectarea responsabilă a resurselor pentru predare și învățare, inclusiv a resurselor de tehnologie digitală, cu respectarea normelor privind confidențialitatea și drepturile de autor – 5p

2. Predare. Facilitarea învățării (25 p)
Valorificarea experiențelor anterioare ale elevilor în procesul de facilitare a învățării acestora – 2,5p

Asigurarea corectitudinii științifice și a organizării eficiente a informațiilor transmise – 2,5p

Accesibilizarea conținuturilor și facilitarea comprehensiunii/înțelegerii acestora – 2,5p

Valorificarea permanentă a limbajului specific domeniului/ disciplinei – 2,5p

Utilizarea unei varietăți de resurse educaționale, care să faciliteze motivarea elevilor și transferul informațiilor în diferite situații – 2,5p

Utilizarea strategiilor didactice interactive și colaborative în procesul didactic – 2,5p

Organizarea activităților cu elevii în funcție de obiectivele învățării (dispunerea mobilierului în funcție de tipul de activitate, diferite forme de organizare a elevilor etc.) – 2,5p

Evidențierea aplicabilității în viața reală a conținuturilor studiate/abilităților dezvoltate – 2,5p

Realizarea de activități de învățare în care sunt utilizate dispozitive digitale, resurse sau strategii de informare digitală – 2,5p

Punerea la dispoziția elevilor de resurse și informații suplimentare de învățare/dezvoltare, inclusiv digitale – 2,5p

3. Feedback și evaluare a învățării (20 p)
Utilizarea diferitelor tehnici și instrumente de evaluare pentru a monitoriza procesul de învățare și pentru a obține informații despre progresul elevilor, inclusiv aplicații informatice – 5p

Furnizarea de feedback personalizat și de sprijin diferențiat pentru elevi pe baza datelor generate de instrumentele utilizate – 5p

Încurajarea elevilor pentru a aprecia și interpreta rezultatele evaluărilor formative, sumative, ale autoevaluărilor și ale evaluărilor colegiale – 5p

Utilizarea tehnologiilor digitale pentru a îmbunătăți strategiile de evaluare și pentru a crea instrumente de evaluare adaptate obiectivelor – 5p

 

4. Mediu/climat educațional (15 p)
Utilizarea frecventă a tehnicilor de încurajare a participării tuturor elevilor, într-o atmosferă sigură, prietenoasă, incluzivă, propice învățării – 5

Valorizarea activității și produselor realizate de elevi 2,5

Aplicarea strategiilor de management al clasei pentru a crea un mediu care să susțină învățarea și starea de bine – 5p

Încurajarea comunicării și a respectului reciproc 2,5

 

5. Autoevaluarea activității didactice (5 p)
Reflecție asupra activității didactice realizate –  2,5p

Evaluarea impactului experiențelor de învățare asupra elevilor și utilizarea acestuia pentru dezvoltare/ameliorare/ îmbunătățire – 2,5p

TOTAL 85

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.