fbpx

O Voce pentru Educație: Curriculum la decizia elevului din oferta școlii e doar o schimbare de denumire;

Photo 35770643 © Arne9001 | Dreamstime.com

Alianța O Voce pentru Educație a realizat o analiză a modului în care propunerile sale au fost integrate în noul proiect de Lege a educației, asumat de Ligia Deca. Printre aspectele semnalate de organizație se numără și acela că ”redenumirea Curriculum la decizia școlii în Curriculum la decizia elevului din oferta școlii (CDEOȘ) e doar o schimbare de denumire”.

Alte observații făcute de O Voce pentru Educație:

Nu sunt reglementate ponderi în planurile de învățământ ale CDEOȘ;
Nu sunt reglementate mai bine alternativele educaționale, cum ar fi recunoașterea implicită a celor mai populare alternative educaționale;
Nu este crescută autonomia curriculară a școlii /a cadrului didactic – se păstrează actualul sistem.

Evaluarea standardizată pentru Evaluarea Națională și examenul de Bacalaureat este amânată pentru 2028.

Asigurarea finanțării pentru burse, transportul elevilor, internate și cantine, precum și cele cu cazarea, transportul și masa elevilor din învățământul tehnic și profesional nu sunt incluse în finanțarea de bază, ceea ce arată că măsura critică adoptată nu a fost implementată în textul legii. Dar se asigură finanțarea transportului elevilor prin sume de la bugetul de stat către autoritățile locale;
Nu este prevăzută în mod expres alocarea de fonduri pentru evaluarea periodică a elevilor.

Legea învățământului superior nu introduce un modul de literație pentru pregătirea cadrelor didactice;
Nu există o consemnare explicită că alfabetizarea funcțională reprezintă un obiectiv de țară prioritar pentru domeniul educației.

Citește integral analiza realizată de O Voce pentru Educație:

Analiza reformelor Legea Educatiei – O Voce pentru Educatie_2023

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.