fbpx

O firmă de taxi, amendată pentru refuzul de a transporta un copil cu dizabilitate locomotorie

O firmă de taxi din Târgu Mureș a fost sancționată, azi, de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, pentru refuzul de a transporta un copil cu dizabilitate locomotorie, informează CNCD într-un comunicat.

Decizia CNCD:

”Refuzul conducătorului auto de taxi de a efectua o cursă pentru un copil cu o dizabilitate 

locomotorie, aflat într-un cărucior cu rotile, însoțit de mamă, constituie o faptă de discriminare 

directă, prin care s-a încălcat dreptul de acces la servicii în condiții de egalitate, potrivit art. 2 

alin. (1) coroborat cu art. 11 alin. (2). 

S-a aplicat sancțiunea amenzii contravenționale de 10.000 lei față de S.C. 

TRANSRELAXA S.R.L. din Târgu Mureș. 

Hotărâre adoptată cu unanimitate de voturi.”

 

Despre CNCD.

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) este o autoritate de stat autonomă, formată în 2001 prin HG 1194/2001 și care își desfășoară activitatea in baza OG 137/2000 privind prevenirea și combaterea tuturor formelor de discriminare . Este garant al respectării și aplicării principiului nediscriminării, în conformitate cu legislația internă în vigoare și cu documentele internaționale la care România este parte. Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării și-a început activitatea în luna august 2002, odată cu numirea de către prim-ministrul Adrian Năstase a membrilor Colegiului Director al CNCD (pe baza propunerilor primite din partea Ministerului Informațiilor Publice, Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, Ministerului Justiției, Ministerului Sănătății și Familiei, Ministerului Administrației Publice, Ministerului Educației și Cercetării și Ministerului de Interne) și apoi a numirii Președintelui Consiliului, din rândul membrilor Colegiului Director.

Mod de adresare la CNCD

Modul în care o persoană se poate adresa CNCD-ului este printr-o petiție care trebuie să cuprindă:

  • numele și prenumele celui care face sesizarea;
  • adresa unde se dorește să fie primit răspunsul Consiliului;
  • număr telefonic pentru ca persoana care depune plângerea să poată fi contactată pentru informații suplimentare (dacă sunt necesare);
  • conținutul plângerii, unde vor fi prezentate în detaliu faptele coniderate de reclamant ca fiind discriminatorii;
  • date care să permită identificarea persoanei acuzată de discriminare (adresa, eventual telefon etc.).

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.