fbpx

Note mai mari la simularea ”nedigitalizată” de Evaluare Națională de la Iași, în comparație cu cea națională

Photo 40788996 © Kianlin | Dreamstime.com

Elevii care au participat la simularea de Evaluare Națională, organizată în luna aprilie de ISJ Iași, au obținut, în medie, note mai mari decât la simularea organizată, la nivel național, de Ministerul Educației.

Una dintre diferențele importante între cele două simulări este faptul că la cea organizată de ISJ Iași lucrările au fost corectate în sistem clasic, în timp ce, la cea națională, profesorii evaluatori au utilizat platforma digitală. 

ISJ Iași a făcut public, astăzi, raportul care consemnează rezultatele elevilor.

Tabloul rezultatelor simulării din luna aprilie 2024 menține un nivel general de promovare mai ridicat la limba și literatura română față de matematică, însă reduce la 10.10% ecartul dintre cele două discipline, înregistrat în luna februarie, când acesta a fost de 33.24%. La momentul respectiv, 74.30% dintre elevii ieșeni au obținut note ≥5 la limba și literatura română, în timp ce 41.06% au obținut note mai mari sau egale cu 5 la matematică. Pe de o parte, situația este generată de nivelul general mai scăzut al notelor ≥5 înregistrate la limba și literatura română la simularea din luna aprilie 2024, de -3.6% și, pe de altă parte, o creștere semnificativă a numărului elevilor care au obținut cel puțin nota 5.00 la matematică, reflectată într-o creștere procentuală de 19.54%.

Aspectele menționate mai sus sunt susținute și de mediile generale ale celor două probe, prezentate în tabelul următor:

Așa cum s-a menționat, 4789 de elevi din județul Iași au obținut cel puțin nota 5.00 la simularea probei scrise de limba și literatura română, reprezentând 70.70% din totalul celor 6774 de elevi care au susținut proba. Atât în mediul urban, cât și în mediul rural, procentajele notelor egale cu 5.00 sau mai mari sunt cu aproximativ 2% sub cele înregistrate în luna februarie, aspect reflectat și în media județeană de promovare a probei.
Diagrama de mai jos redă situația rezultatelor, reprezentată procentual, pe tranșe de note:

La nivel județean, tranșa notelor cuprinse între 7.00-7.99 este cea mai amplu reprezentată la disciplina limba și literatura română, la fel ca în cazul simulării din luna februarie 2024.

 

Se remarcă, însă, și o accentuare a tranșelor din zona de minim (note cuprinse între 1.00-1.99: 215 note în aprilie 2024 față de 133 în februarie 2024, note cuprinse între 2.00-2.99: 452 note în aprilie 2024 față de 401 în luna februarie 2024, note cuprinse între 3.00-3.99: 619 în aprilie 2024 față de 547 în luna februarie 2024), în contextul în care numărul total al elevilor a fost mai redus la simularea organizată de Inspectoratul Școlar Județean Iași.

Pentru 6685 de elevi care au susținut proba la limba și literatura română atât la simularea organizată de M.E. în luna februarie, cât și la simularea organizată de I.S.J. Iași în luna aprilie 2024, au putut fi analizate diferențele înregistrate între cele două note, fiind constatate 3894 diferențe negative (elevi care au obținut note mai mici cu -0.05 până la -5.00 puncte la simularea din aprilie 2024 față de februarie 2024) și 2450 de diferențe pozitive (elevi care au obținut note mai mari cu +0.05 până la +5.10 puncte la simularea din aprilie 2024 față de februarie 2024).

 

Pentru 154 de elevi, nota obținută la limba și literatura română la simularea din luna aprilie 2024 este identică celei obținute la simularea din luna februarie 2024.

Situația evoluției rezultatelor din zona notei 5.00 reflectă un număr de 274 de elevi care au obținut note peste acest prag la simularea din aprilie 2024, în condițiile în care la simularea anterioară nota la limba și literatura română a fost sub 5.00. Pe de altă parte, însă, 450 de elevi care au obținut note peste 5.00 la prima simulare a examenului s-au situat sub acest prag în contextul simulării organizate de I.S.J. Iași, reprezentând, în cele mai multe situații, elevi ale căror note s-au încadrat, la momentul respectiv, în tranșa notelor cuprinse între 5.00-5.99 și 6.00-6.99.

Niciun elev din județul Iași nu a obținut nota maximă la simularea probei scrise la disciplina limba și literatura română.

În ceea ce privește proba scrisă la matematică, se remarcă faptul că situația notelor ≥5 este asemănătoare celei înregistrate la simularea Ministerului Educației din luna martie 2023, cu 79.93% în mediul urban (79.08% în martie 2023) și cu 43.80% în mediul rural (40.28% în luna martie 2023).
Pe tranșe de note, situația este redată în tabelul și diagrama de mai jos:


Față de simularea din februarie 2024, zona de maxim a tranșei de notare a „translat”, la nivelul județului, de la 3.00-3.99 la 5.00-5.99, însă a rămas neschimbată, deși mult redusă procentual, pentru mediul rural, în timp ce în mediul urban este reprezentativă tranșa notelor cuprinse între 8.00-8.99 (față de 4.00-4.99 la simularea din luna februarie 2024). Acest aspect este confirmat și de analiza comparativă a tranșelor de notare, reflectată în diagrama de mai jos.

Pentru 6647 de elevi care au susținut simularea probei scrise la disciplina matematică la ambele simulări (februarie și aprilie 2024), analiza comparativă a notelor reflectă datele prezentate mai sus.

 

Astfel, se constată 1363 de diferențe negative (note mai mici cu punctaje cuprinse între -0.05 și -4.90 puncte, obținute la simularea din luna aprilie 2024 față de februarie 2024), dintre care 112 ale elevilor care au obținut cel puțin nota 5.00 în februarie și s-au situat sub acest prag la simularea din luna aprilie. Pe de altă parte, diferențele pozitive (note mai mari la simularea din luna aprilie față de februarie 2024) se reflectă într-un număr de 4891 de note, cu diferențe cuprinse între +0.05 și +5.90 puncte. Dintre acestea 1552 de note reprezintă progres înregistrat de la note situate sub pragul notei 5.00 în luna februarie 2024 la cel puțin 5.00 la simularea din luna aprilie 2024. De menționat, de asemenea, este faptul că 294 de elevi au obținut note similare la cele două simulări, dintre care 7 elevi au obținut nota 10.00. La simularea din luna aprilie 2024, 30 de elevi din județul Iași au obținut nota maximă la matematică, toți provenind din unități școlare asociate mediului urban.

În contextul simulării organizate de I.S.J. Iași, niciun elev nu a obținut media 10, iar media mediilor la nivel județean a fost de 5.81, față de 5.57 la simularea din luna februarie 2024.

Raportul ISJ Iași este disponibil, integral, aici:

Raport simulari examene nationale 17-19 aprilie 2024_public

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.