fbpx

Nelu Tătaru, la Digi 24: Nerespectarea regulilor poate să ne ducă și la peste 2000 de cazuri pe zi

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a declrat, într-un interviu acordat Digi 24, că România ar putea trece de 2.000 de cazuri pe zi, dacă regulile sanitare nu sunt respectate , în condițiile în care săptămâna viitoare începe școala, iar în 27 septembrie vor avea loc alegerile locale.

În cazurile pe care le prevedem cu aceste măsuri, să nu trecem de 1500 de cazuri pe zi. Dar nerespectarea unor reguli poate să ne ducă și la peste 2000 de cazuri noi pe zi. Depinde doar de noi toți dacă avem un scenariu în care avem o evoluție favorabilă, chiar descrescândă la un moment dat, în octombrie, sau dacă reluăm o pantă ascendentă cu un număr de cazuri noi”, a spus Tătaru în interviul exclusiv pentru Digi24.

Noi pregătim spitalele și pentru 2000 de cazuri pe zi, dar depinde foarte mult de gravitatea acestora”, a mai spus ministrul.

Elevii din București vor începe școala, cel mai probabil, în scenariul galben, au declarat surse guvernamentale pentru Educație Privată. Potrivit surselor noastre, Capitala ar urma să fie abordată ca o singură unitate administrativ-teritorială, chiar dacă sectoarele sunt împărțite: unele se califică la scenariul galben, altele la cel verde.

Decizia finală urmează să fie anunțată pe 10 septembrie.

Scenariul 2, sau scenariul galben, prevede participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, pe de o parte, și revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție. Acest scenariu este pentru localitățile cu o incidență de 1-3/1.000 locuitori.

Fiecare localitate din România are, acum, cifrele care indică după ce scenariu va începe școala. Ministerul Sănătății a publicat lista incidenței cazurilor de COVID-19 pentru fiecare localitate din România, anunță Digi 24. Pe baza acesteia se stabilește după care din cele 3 scenarii vor funcționa școlile.