fbpx

Mai mulți părinți preferă organizarea pe semestre față de cea pe module – raport CNPEE

ID 195541576 | Office © Howtogoto | Dreamstime.com

Jumătate dintre părinții respondenți în cadrul unui studiu realizat de CNPEE sunt de părere că anul școlar organizat în două semestre reprezintă o structură mai potrivită pentru fiicele/ fii lor, iar 36% dintre părinți optează pentru anul școlar organizat în cinci intervale de cursuri/ module.

Potrivit documentului, opiniile părinților privind influența organizării anului asupra unor aspecte ale relației elevului cu școala și învățarea arată însă că pentru majoritatea există avantaje clare față de structura precedentă. Astfel, în ciuda numărului ridicat de părinți care sunt favorabili organizării pe semestre, datele colectate surprind aprecierile pozitive a peste jumătate dintre părinți cu privire la: prezența la ore (66%), implicarea în rezolvarea solicitărilor școlare (64%), comunicarea școală
– familie cu privire la progresul școlar al copilului (64%), rezultatele școlare (62%), mobilizarea pe intervale de cursuri/module.

Perspectiva părinților asupra structurii anului școlar pentru învățare (60%), implicarea în activități educative, altele decât cele școlare (56%), timpul alocat studiului pentru școală (55%), calitatea timpului liber (49%).

Pe de altă parte, la fel ca elevii, părinții semnalează ca aspecte problematice existența stresului legat de notare, afectarea ritmului de învățare din cauza vacanțelor prea frecvente (39% dintre părinți considerând acest lucru), precum și anumite aspecte legate de evaluare: testarea într-o zi la mai mult de două discipline (27%), testarea zilnică în ultima săptămână a modulelor (24%), presiunea de a obține note la multe discipline la finalul anului școlar (24%).

Aprecierea structurii anului școlar pe intervale de cursuri/ module în contextul pregătirii elevilor pentru examenele naționale. Împărțirea pe intervale/ module a avut, conform percepției unei treimi dintre părinți, preponderent efecte pozitive asupra relației elevului cu școala din perspectiva examenelor naționale. Există argumente formulate de părinți pentru păstrarea organizării anului școlar pe module care vizează în special starea de bine a elevilor, cu impact asupra creșterii performanței în învățare, un mai bun management al timpului și al materiei ce trebuie asimilată. Un procent similar dintre părinți (aproximativ o treime) doresc să se revină la organizarea pe semestre, care le este mai familiară. Argumentele formulate de ei pentru revenirea la împărțirea anului școlar pe semestre, inclusiv din perspectiva pregătirii pentru examenele naționale, vizează în special, fragmentarea timpului și ruperea ritmului de învățare, cu impact negativ asupra motivației și performanțelor școlare ale elevilor, asupra evaluărilor și notării rezultatelor. 

Raportul poate fi accesat integral aici: Raport_Structura-anului-scolar-pe-module

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.