
Daniel David, ministrul Educației, a transmis, într-o intervenție la Digi 24, că ar fi normal ca profesorii care au performanțe mari la clasă să poată câștiga mai mult.
„Ar trebui să gândim o serie de indicatori de performanță astfel încât în funcție de performanțele pe care le ai, cei care au performanțe mai mari la clasă să poată să câștige mai mult. Să apară și această diferențiere”, a afirmat Daniel David, în intervenția de la Digi 24.
Daniel David a mai spus referitor la bugetul Ministerului Educației că se așteaptă „să fie ușor mai mare față de anul trecut”.
„După această primă etapă, lucrez la un diagnostic al întregului sistem și de educație și de cercetare pentru a știi ce funcționează bine și de ce. Iar acel diagnostic va sta la baza a ceea ce eu văd ca a doua parte a mandatului când sper să ne așezăm politic și sper ca pe la mijlocul anului și aspectele financiare să funcționeze mai bine”, a precizat ministrul Educației.
În privința „României educate”, Daniel David a spus că încă există loc pentru a dezvolta educația în România și nu numai educația, educația și știința.
„Asta încercăm să facem și în politicile de la minister. Dar să nu uităm că educația se face și în familie și se face și după ce ai ieșit din școală”, a mai spus Daniel David la Digi24.
Îmi doresc sa fie definită performanta! Am un colectiv de elevi alcatuit din 15 romi,. Copiii își îndoiesc părinții în tara acolo unde își desfășoară diferite activități comerciale. Lipsesc între 3-4 luni de la școală. Legislația prevede 100 absente pe an. Noi ar trebui sa lăsăm 80% din elevi repetenți. Ei nu lipsesc în același timp. Cum putem organiza lecțiile? Primăriile nu se implica. Un exemplu: clasa I: 3 elevi știu toate litere, 2 elevi știu 5 litere, 3 …4 litere ..Cum pot organiza învățarea diferențiată?…Care este performanta mea? Am uitat sa precizez..parintii nu cunosc notiunea de tema sau de punctualitate. Ei stau pana la orele 3-4 …la televizor, se trezesc la ora 9 și la ora 10 copiii vin la școală…Ma opresc aici! Doresc un specialist…2 zile la mine la clasa!
Depinde ce înseamnă performanta! Sunt multe variabile!
Sa fie și parlamentarii și toți plătiți în funcție de performanta, altfel e discriminare crasă…de ce toate se întâmplă numai în învățământ? 👎👎👎👎👎👎
Cum măsurați performanța la școlile cu elevi rromi,care vin la școală pentru lapte și corn? Jumătate dintre fete sunt mămici în clasele a șasea-a șaptea sau cerșesc ori vând fier vechi…Performanță aici înseamnă să-l faci să nu dea în cap, să nu fure, să spună ,,Mulțumesc!” sau ,,Bună ziua!”
Ce indici de performanta se vor lua in considerare.Cum este.diferentiata munca unui profesor de la un Colegiu de renume SI un profeSor de la un sat unde copiii abia ajung la scoala dupa ce au muncit la animale in curte toata dimineata.Care munceste mai mult la clasa avand in vedere performantele diferite ale elevilor determinate de conditii diferite de existenta
De gradația de merit data în funcție de carnetul de partid nu spuneți nimic? Se rotesc aceleași nume la fiecare 5 ani…ce gradație? care merit? Aceia nu sunt tot bani din traista ministerului?
I-as trimite la școlile fără performanță, sa demonstreze și acolo ca pot obține performanță.
Care este performanta parlamentarilor care chiulesc și cu cât trebuie plătiți ei?
Pai copiii mei fac performanta pentru ca eu platesc meditatii de cel putin 1000 lei/ saptamana
Nu poti avea același performante cu elevi de la licee teoretice de renume care intra cu 9.90 la admitere,in comparatie cu cei de la licee industriale care intra cu media 5
Performanta este sa ii faci sa scrie, sa citeasca si sa socoteasca pe cei veniti din medii defavorizate, celelalte performante se datoreaza in primul rand copiilor care muncesc foarte mult, parintilor care le platesc meditatii si doar apoi profesorilor (cu mici exceptii). Asadar, despre ce vorbim?
Corect!