fbpx

56% dintre elevi consideră că organizarea pe module îi ajută la pregătirea pentru examene

ID 331606195 © Info723783 | Dreamstime.com

Mai mult de jumătate dintre elevi (56%) consideră că organizarea pe module îi avantajează în ceea ce privește pregătirea pentru examene, arată un raport publicat recent de CNPEE.

Potrivit documentului, care analizează percepția asupra noii structuri a anului școlar, la un an de la implementare, aproximativ un sfert dintre elevi declară că nu pot aprecia efectele acestei organizări asupra pregătirii lor pentru examenele naționale, aspect care poate fi pus pe seama faptului că, pentru unii elevi (de clasa a VII-a, de clasa a X-a sau de la școala profesională), poate fi prematură această apreciere la momentul colectării acestor date.

Aproximativ 18% dintre elevi consideră că nu îi avantajează împărțirea pe module a anului școlar pentru pregătirea examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat.

Comparând rezultatele obținute în funcție de clasa de studiu, s-a constatat faptul că împărțirea pe module este văzută cel mai mult ca un avantaj de către elevii din clasele a XII-a (63%) și elevii de clasa a VIII-a (60%).

Acest avantaj proiectat/ sperat, este ușor relativizat de aprecierile elevilor de clasa a IX-a (cei care au avut experiența evaluării naționale anul anterior). Aceștia consideră în proporție de 55% că organizarea modulară constituie un avantaj din perspectiva examenelor, aproximativ unul din cinci elevi (21%) indicând dezacordul cu acest avantaj, iar unul din patru elevi neputând aprecia clar acest efect.

Răspunsurile elevilor înregistrează o dinamică a preferinței pentru organizarea anului școlar pe intervale de cursuri/module, de la 61% alegere a acestei structuri în baza experienței primului an de implementare (2022-2023) la aproximativ 70% preferință pentru anul școlar viitor, fapt ce ar putea fi un indicator al opțiunii majoritățiii elevilor pentru continuitate în organizarea anului școlar. Pe de altă parte, există segmente importante de elevi (22%) care preferă organizarea semestrială tradițională sau care nu observă diferențe notabile în raport cu organizarea pe intervale de cursuri/module.

Raportul poate fi accesat integral aici: Raport_Structura-anului-scolar-pe-module

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.