fbpx

”Înoată” sau ”înnoată”? Doar 32% dintre elevii din București au ales formele corecte ale cuvintelor, la simularea de Ev. Națională

Photo 113875960 | Student © Samorn Tarapan | Dreamstime.com

Doi din trei elevi din București nu au reușit să aleagă forma corectă a unor cuvinte din variante precum ”înnoată/înoată”, ”albaștri/albaștrii” sau ”fințelor/ființelor”, la simularea de Evaluare Națională.

Informația apare într-un raport publicat, astăzi, de ISMB. Conform documentului, rata de promovare la proba de limba română în București a fost 89,47%.

Conform documentului, la subiectul I.B.8, scrierea corectă a cuvintelor propuse a fost realizată de un procent de 32,03 din totalul evaluărilor. 

Conținutul subiectului I.B.8:

Transcrie, în spațiile libere, forma corectă a cuvintelor subliniate în următorul enunț, reprezentând
mesajul organizatorului unei expoziții.

Bineînțeles / Bine înțeles (1) că, dacă voi ați reuși / a-ți reuși (2) să faceți câteva fotografii cu niște delfini albaștri / albaștrii (3) care înoată / înnoată (4) în mare, veți putea participa la deschiderea expoziției dedicată / dedicate (5), anul acesta, fințelor / ființelor (6) necuvântătoare. _____________________________ (1) că, dacă voi ___________________________ (2) să faceți câteva fotografii cu niște delfini _________________________ (3) care _______________________ (4) în mare, veți putea participa la deschiderea expoziției _________________________________ (5), anul acesta, __________________________ (6) necuvântătoare.

 

Măsurile de remediere propuse de ISMB, pentru proba de limba și literatura română:

– realizarea ”momentului de lectură”, de 5 minute, la începutul fiecărei ore;
– desfășurarea unei activități de gramatică, de minim 5 minute, la începutul fiecărei ore
– exerciții de identificare a informațiilor esențiale, pornind de la fragmente de text mai scurte;
– diversificarea textelor date elevilor spre lectură și selecția acestora astfel încât să fie acoperite ariile tematice studiate în gimnaziu, accesibile vârstei elevilor;
– exerciții de redactare a unui text, fiind vizate în mod special elementele de ortografie;
– exersarea autoevaluării și interevaluării;
– organizarea unor ateliere de lucru pentru profesorii evaluatori, în vederea uniformizării evaluării;
– organizarea de lectorate cu elevii claselor a VIII-a la care să participe profesorii de limba și literatura română, diriginții, consilierii școlari, la care să fie abordată problematică gestionării timpului de lucru și a emoțiilor;
– organizarea de simulări, la nivel de unitate de învățământ sau la nivelul municipiului București, cu utilizarea unor subiecte de tip examen.

Documentul poate fi accesat integral, aici:

RAPORT_SIMULARE_EN_VIII_2024_ME

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.