Rezolvarea de rebusuri matematice este una dintre activitățile remediale propuse de ISMB, în urma simulării de Evaluare Națională.
Măsura este menționată într-un raport despre rezultatele la simulare, publicat, azi, de inspectorat.
Tipuri de măsuri remediale la matematică menționate în documentul citat:
– rezolvarea de subiecte de tip grilă, fără a le da elevilor variantele de răspuns;
– rezolvarea de rebusuri matematice, pentru a facilita fixarea definițiilor;
– derularea de activități de literație, pentru dezvoltarea capacității elevilor de a înțelege un text, de a crea conexiuni și pentru înțelegerea sarcinilor de lucru;
– alegerea unității de măsură pentru estimarea lungimilor/distanțelor, ariilor și volumelor în diferite situații practice;
– rezolvarea unor probleme practice de determinare a unor lungimi sau distanțe folosind raza cercului (de exemplu, calcularea numărului de rotații complete ale roții unui automobil folosind distanța parcursă);
– folosirea materialelor RED existente;
– activitățile de învățare remedială să fie organizate pe grupe, în funcție de nivelul de pregătire al elevilor;
– elevii cu CES să folosească efectiv materialele compensatorii în cadrul activităților curente la clasă;
– organizarea unor ateliere de lucru pentru profesorii evaluatori, în vederea uniformizării evaluării;
– organizarea de lectorate cu elevii claselor a VIII-a la care să participe profesorii de matematică, diriginții, consilierii școlari, la care să fie abordată problematică gestionării timpului de lucru și a emoțiilor;
– organizarea de simulări, la nivel de unitate de învățământ sau la nivelul municipiului București, cu utilizarea unor subiecte de tip examen.
Raportul poate fi accesat integral aici:
RAPORT_SIMULARE_EN_VIII_2024_ME (1)