fbpx

Fără reclame în prime time la alimente nesănătoase pentru copii, propune ministrul Alimentației din Germania

Sursă foto: Freepik

Cem Özdemir, ministrul Alimentației din Germania, vrea să se asigure că între orele 18.00 și 23.00, la televizor, la radio și pe internet, nu va fi difuzată nicio reclamă la alimente nesănătoase pentru copii, relatează Deutsche Welle.

Potrivit sursei citate, această măsură se va aplica inclusiv influencerilor de pe YouTube sau TikTok. În plus, afișele care promovează produse dulci, grase sau sărate în culori vii ar urma să fie interzise în jurul școlilor, grădinițelor și locurilor de joacă.

„Copiii trebuie să poată crește mai sănătoși”, a declarat Özdemir la prezentarea planurilor sale la Berlin, la începutul săptămânii. Acest lucru este esențial în lupta împotriva obezității și a altor boli legate de alimentație. Există dovezi irefutabile, a spus politicianul ecologist, că publicitatea pentru alimente nesănătoase influențează opțiunile alimentare ale copiilor, a continuat el.

Reprezentanții industriei alimentare din Germania contestă însă faptul că o interdicție a publicității poate preveni obezitatea. Carsten Bernoth, directorul general al Asociației Germane a Industriei de Cofetărie (BDSI) este unul dintre critici. 

Interzicerea publicității nu va duce la reducerea consumului de dulciuri de către copii, spune Bernoth: „Publicitatea este esențială într-o economie de piață. Funcția ei este de a lua cotă de piață de la alți concurenți”. Anul trecut, producătorii germani de dulciuri au raportat vânzări de aproximativ 14 miliarde de euro. Iar aproximativ un miliard de euro merge în publicitate.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.