fbpx

EXCLUSIV MEC estimează că 66% dintre cadrele didactice vor avea formare pentru educația online până pe 14 septembrie

Ministerul Educației estimează că 66% dintre cadrele didactice din România vor începe noul an școlar cu formare pentru educația online.

Un document obținut de Educație Privată de la MEC arată că, pregătirea a început imediat după declararea stării de urgență. Astfel, în perioada marie-16 iunie, un număr de 29.967 de cadre didactice au participat la programe de formare pentru educația digitală. 

Cifrele din documentul redactat de Ministerul Educației:

Personal didactic format în perioada 15 iunie–31 august: 19241

Personal didactic format  prin programe acreditate finalizate la 31 iulie : 30993

Personal didactic format  prin programe acreditate finalizate la 15  septembrie: 12194

 Personal didactic format în perioada 1- 10 septembrie, la nivelul unității de învățământ – estimare: 27100

Procent cadre didactice formate estimat realizat la 15 septembrie: 66%

Statistica nu include formarea din surse deschise, precum programul TeleȘcoala sau alte surse al căror nivel de accesare nu poate fi cuantificat, ci doar programele acreditate.

Astfel, cele mai multe cadre didactice (38% din numărul total al profesorilor din România) au accesat programele furnizate prin Casa Corpului Didactic.

12% din nunărul total al profesorilor din România au preferat furnizorii terți de programe acreditate, oferite prin Casa Corpului Didactic, universități sau organizații nonguvernamentale.

4% au ales furnizori de programe de formare din categoria Programe speciale.

9% au participat la proiectul sistemic necompetitiv CRED.

3% și-au realizat formarea prin manuale 3D – Editura Didactica și Pedagogică.

Potrivit documentului obținut de Educație Privată, formarea continuă se derulează, în această perioadă, ca proces complex, cu rolul de facilitare a transferului demersului didactic, din planul clasic, față-în-față, în cel hibrid – blended learning. Importanța formării continue pentru asigurarea desfășurării în bune condiții a procesului educațional este subliniată de toate documentele europene referitoare la educație. S-au regândit și asumat  în proces roluri  în sistemul de formare continuă.  Rolul CCD, bunăoară, a fost adaptat contextului pandemic, incluzând și componenta de facilitare a formării, fapt reglementat prin ordin de ministru.

”Prin toate măsurile de sprijin întreprinse, MEC a avut în vedere  facilitarea  accesului cadrelor didcatice la dezvoltare profesională de calitate, bazată pe egalitate de șanse și sustenabilitate,  în vederea dezvoltării competenței didactice și a abilităților digitale,  pentru o bună predare-învățare-evaluare în unitățile de învățământ din România”, mai precizează autorii sintezei.